صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دیروز یکشنبه 27 فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  رئیس جمهور در آیین دریافت استوارنامه «حجابی کرلانقلیچ» سفیر جدید ترکیه، روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه را دیرینه، عمیق و ریشه‌دار توصیف کرد و گفت: به‌رغم تلاش‌های بدخواهان کشورهای اسلامی، باید با تکیه بر اشتراکات دینی و فرهنگی روز به روز شاهد تعمیق و گسترش روابط میان کشورهای اسلامی در زمینه‌های مختلف باشیم.
  آیت‌الله رئیسی حمایت از ملت مظلوم فلسطین را نقطه اشتراک تمامی کشورهای اسلامی دانست و افزود: امروزه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین، خواست ملت‌های مسلمان از دولتمردان است، لذا اقتضا می‌کند دولت‌های اسلامی با هماهنگی بیشتر در برابر ددمنشی و خوی تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی بایستند.

  سفیر جدید ترکیه نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور ایران و ترکیه را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: اطمینان می‌دهم که همه تلاش خود را برای ارتقای سطح همکاری‌ها و افزایش مبادلات و تعاملات دو کشور به کار خواهم گرفت.

   «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تأکید کرد که تحولات دیپلماتیک میان ریاض و تهران بر سراسر منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

  امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: رژه هوایی 29 فروردین با حضور بیش از 40 فروند جنگنده بومی و غیربومی در آسمان تهران برگزار می‌شود.

  در پی گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی تهران کیفرخواست پرونده مسئولانی را که در خصوص اجرای قانون هوای پاک نسبت به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند، صادر کرد. برخی از مدیران از وزارت نیرو، وزارت نفت سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست در این پرونده متهم هستند.

  حجت‌الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا صحبت‌هایی در مورد سفر رئیس‌جمهور به کاراکاس کرده است اما اینکه این سفر به‌طور دقیق در چه تاریخ و چه مقطع زمانی صورت بگیرد، از سوی مقامات ذیصلاح و در زمان مناسب بررسی می‌شود.

  وزیر منابع آب عراق اعلام کرد: دیدارها و اقدامات با طرف‌های ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص حقابه عراق ادامه دارد و از وزیر نیروی ایران برای حضور و شرکت در اجلاس سوم آب بغداد که قرار است ماه آینده برگزار شود، دعوت به عمل آمده است.

  لالینی ویراسامی رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در ایران گفت: باید خدماتی را که ایران به پناهندگان و اتباع افغان‌ ارائه می‌دهد در دنیا به اشتراک گذاشته شود تا با اعلام این خدمات جمهوری اسلامی، تصویر منفی که از ایران وجود دارد، از بین برود.

  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم را در دانمارک شدیداً محکوم کرد. وی گفت: این اقدام موهن که توسط یک گروه افراطی در ماه مبارک رمضان - ماه نزول قرآن - صورت گرفت، جسارت به دین آسمانی و نورانی اسلام و اهانتی آشکار به همه مسلمانان جهان است.

جستجو
آرشیو تاریخی