صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

با حکم آیت الله رئیسی و همچنین موافقت هیأت دولت صورت گرفت

«منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه شد، «سبحانیان» رئیس سازمان مالیاتی

رئیس جمهور روز گذشته با صدور حکمی دکتر داوود منظور را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد. داوود منظور جانشین مسعود میرکاظمی شده است که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم عهده دار این سمت بود و به تازگی استعفا داد. در حکم صادر شده از سوی آیت الله رئیسی برای رئیس جدید این سازمان آمده است: «با عنایت به استعفای جناب آقای دکتر سیدمسعود میرکاظمی و به استناد اصول یکصد و بیست و چهارم و یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب می‌شوید.»
رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: «اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور با تأکید بر واقعی کردن منابع درآمدی، مدیریت مصارف و رفع معضل کسری بودجه، تحول در نظام برنامه‌ریزی کشور به منظور تحقق پیشرفت توأم با عدالت، فعال‌سازی و برگزاری مستمر جلسات شورای اقتصاد، بازتعریف نقش سازمان برنامه و بودجه در نسبت با استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و تعامل مستمر با ایشان به منظور تحقق برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های دولت مردمی و نیز استفاده از ظرفیت جوانان نخبه انقلاب از اهم انتظارات اینجانب است.»
اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» از دیگر نکاتی بود که آیت الله رئیسی در این حکم بر آنها تأکید کرد.
دولت پویا برای ترمیم کابینه
گزارش ها حاکی است استعفای مسعود میرکاظمی، ناظر بر مشکلات جسمی و بیماری قلبی بوده است. باوجود این، تغییرات در دولت سیزدهم، امری پذیرفته شده است. زیرا در این دولت، برخلاف گذشته، ملاک و معیار برای مدیران، کارآمدی، حل مشکلات مردم و رفع چالش های کشور است و آنچه اساساً جایی ندارد، پیوندهای سیاسی یا وابستگی‌های حزبی است. بر این اساس بود که آیت الله رئیسی از ابتدای تشکیل دولت، بر امر ارزیابی مستمر مدیران، چه مدیران ستادی وزارتخانه‌ها و چه مدیران استانی تأکید داشته و دارد. تغییرات در کابینه را باید در همین راستا ارزیابی کرد، تغییراتی که نشان می دهد آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد، حل مسأله است. نمونه بارز این رویکرد در ماجرای پرداخت بسیار دیرهنگام حقوق و مزایای معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش دیده شد که پس از بررسی ها و مشخص شدن قصور این وزارتخانه، به استعفای وزیر و معرفی سرپرست برای این وزارتخانه منتهی شد.

5 تغییر در سطح اول دولت
اکنون، با در نظر گرفتن فوت مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، تاکنون در کمتر از دو سال از عمر دولت سیزدهم، 5 تغییر و جابه‌جایی در سطح اول کابینه، وزرا و معاونان رئیس جمهور صورت گرفته است. اگرچه این تغییرات با احتساب تغییر استانداران و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تعداد بیشتری را شامل می شود اما نکته اینجا است که مردم می بینند که ملاک انتصاب یا ابقای مدیران، پیوستگی های سیاسی و خط و ربط های جناحی نبوده است و هر زمان که منافع مردم و اقتضای سیاست‌ها و راهبردهای دولت ایجاب کند، دولت از تغییر به نفع مردم ابایی ندارد.

سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی
سیدمحمدهادی سبحانیان در جلسه روز گذشته هیأت دولت به عنوان رئیس سازمان مالیاتی کشور انتخاب شد. سبحانیان که پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی بود، از سوی سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به عنوان رئیس جدید سازمان مالیاتی به هیأت دولت پیشنهاد شده بود و اعضای دولت در جلسه دیروز خود ضمن موافقت با پیشنهاد وزیر اقتصاد سبحانیان را به عنوان رئیس سازمان مالیاتی کشور انتخاب کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی