اخبــار استــانی

خیزش گرد و خاک در ۴ استان
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در چهار استان، کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد و احتمال آسیب به شکوفه‌ها و محصولات کشاورزی هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد تگرگ از امروز تا سه‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین) خبر داد.
این شرایط جوی روز یکشنبه در گیلان، مازندران، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، نیمه شمالی فارس، دوشنبه در گیلان، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و سه‌شنبه در ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان مورد انتظار است. این سازمان در ادامه هشدار، از افزایش گرادیان فشاری بویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش میزان سرعت باد در مقیاس نسبتاً شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک از یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین) خبر داد.
این شرایط جوی روز یکشنبه در جنوب خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، دوشنبه در جنوب خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و سه‌شنبه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی مورد انتظار است.

 

مرز چیلات در اربعین امسال 
به روی زائران باز می‌شود
استاندار ایلام با بیان اینکه ایجاد چندین کارخانه یخ در مهران نیاز است و برای تسریع در امور در قالب فراخوان باید از بخش خصوصی دعوت شود، خواستار ترک تشریفات برای برخی پروژه‌های مهم اربعین شد.
دکتر حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد اربعین استان ایلام با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: برای کاهش انبوه جمعیت در مرز و همچنین سهولت تردد زوار از مرز مهران بنا به شرایط موجود امکان استفاده از مرز چیلات برای تردد زوار در اربعین ۱۴۰۲ وجود دارد و با توجه به تردد زیاد زوار از مرز مهران در مقایسه با سایر مرزها، افزایش گیت‌های خروجی در مرز مهران نیز در دستور کار است و این امر با جدیت پیگیری می‌شود.
بهرام‌نیا با تأکید بر ضرورت تکمیل پل صلواتی تصریح کرد: طبق زمانبندی تعیین شده پل صلواتی تا پایان تیرماه زیر بار ترافیک خواهد رفت. وی با اشاره به عملیات تونل‌های شماره ۱ و ۲ اربعین، گفت: این تونل‌ها نیز طبق زمانبندی تعیین شده پایان تیرماه تکمیل می‌شوند و در اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهرام‌نیا گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین از مرز مهران با استفاده از ظرفیت شرکت جوان‌سیر به‌ صورت رایگان به مقصد برگشتند.

 

کاهش وضعیت قرمز کرونایی 
به ۱۲ شهر
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای در وضعیت قرمز کرونایی از ۱۸ به ۱۲ شهر کاهش یافت.
تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸ به ۱۲ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷۶ به ۶۱ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۲۷ به ۲۷۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۷ به ۱۰۵ شهر رسید.
هر چند با مروری بر آمار روزانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متوجه می‌شویم موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر سیر صعودی داشته ولی شناسایی بیماران روند نزولی داشته است و اما نسبت تعداد بیماران شناسایی‌شده به بستری‌ها عدد قابل‌توجهی است به طوری‌ که طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۳۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۷۰ بیمار نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند. متأسفانه در این بازه زمانی ۲۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و این در حالی است که آمار مرگ‌و‌میرهای کرونایی که مدتی بود به بالای 30 نفر رسیده بود دوباره به پایین نمودار عدد 30 برگشت.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی