خرده خبر

دو بدمینتون‌باز ایرانی در پروژه المپیک آسیا

مبینا ندایی و نیما رستم‌پور دو ملی‌پوش بدمینتون ایرانی، انتخاب کنفدراسیون آسیا برای پروژه المپیک آسیا هستند.
کنفدراسیون آسیا آنها را بعد از برگزاری کمپ انتخابی 19 روزه در پاییزسال قبل به میزبانی مالزی طبق رنکینگ جهانی و حضور مستمر در رقابت‌های مشخص برای این پروژه در سال 2023 انتخاب کرد که طبق برنامه، بدمینتون‌بازان در دو کمپ تمرینی و چند تورنمنت بین‌المللی شرکت می‌کنند.

 

شهرداری گرگان به نیمه‌نهایی 
لیگ بسکتبال رسید

تیم شهرداری گرگان با پیروزی سوم مقابل آویژه صنعت پارسای مشهد، به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال راه پیدا کرد.آویژه صنعت پارسا مشهد و شهرداری گرگان در حالی در مشهد به میدان رفتند که دو بازی قبلی در گرگان با برتری شهرداری به پایان رسید و در بازی سوم نیز شاگردان مهران حاتمی با نتیجه ۹۱-۸۳ به برتری رسیدند تا سری این بازی با نتیجه 3- صفر به سود گرگان به ثبت برسد.اما کاله آمل که دو بازی اول را مقابل نبوغ اراک با پیروزی سپری کرده بود در اراک با نتیجه ۷۴ - ۷۰ مغلوب نبوغ اراک شد تا سری یک چهارم بین این دو تیم همچنان ادامه داشته باشد. نفت آبادان هم در اولین بازی در آبادان مقابل مهرام تهران قرار گرفت و در این بازی با نتیجه ۱۰۰ - ۹۲ به پیروزی رسید.

 

نوجوانان و جوانان دوومیدانی در آسیا

تیم 16 نفره نوجوانان و جوانان دوومیدانی چهارم اردیبهشت‌ماه برای حضور در قهرمانی آسیا راهی ازبکستان می‌شوند. فدراسیون دوومیدانی به منظور پشتوانه‌سازی، تیم نوجوانان و جوانان را 16 نفره راهی رقابت‌ها می‌کند که 50 درصد آنها با نگاه حمایتی مسافر ازبکستان می‌شوند. هاشم خزایی، دبیر فدراسیون دراین باره می‌گوید:«6‌نفر از این تیم دختر هستند. این تیم شانس مدال هم دارد اما 50 درصد تیم با اینکه می‌دانیم مدال نمی‌گیرند، با دید حمایتی و برای تکمیل پیشرفت و تجربه‌اندوزی اعزام می‌شوند.» رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان و جوانان آسیا 7تا 10 اردیبهشت‌ماه در ازبکستان برگزار می‌شود.

 

الشمال با شاهین‌طبع به صدر رسید

تیم الشمال قطر در لیگ بسکتبال این کشور با هدایت سرمربی ایرانی به رده اول لیگ برتر رسید. مهران شاهین طبع سرمربی سابق تیم ملی کشورمان که 6 ماهی است به قطر رفته و هدایت تیم الشمال را برعهده گرفته، تاکنون در لیگ این کشور صاحب 6 برد و تنها دو باخت شده است و در آخرین بازی مقابل الخور به برتری 71 بر 52 رسید.

 

 ترکیب تیم بوکس برای تاشکند

با تصمیم حسین نهرودی سرمربی تیم ملی، 7 بوکسور عازم مسابقات جهانی ازبکستان می‌شوند.
پوریا عبدالمالکی در وزن 57 کیلوگرم، دانیال شه بخش در وزن 60 کیلوگرم، علی حبیبی نژاد در وزن 67 کیلوگرم، سید شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم، میثم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم، امین مجنونی در وزن 86 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن 92 کیلوگرم انتخاب کادرفنی برای حضور در رینگ تاشکند هستند.ترکیب تیم ملی نسبت به زمان هدایت استکی با تغییراتی در بعضی اوزان همراه بوده است.

 

قزاق‌ها حریف والیبال نشسته ایران

قزاقستان میزبان رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا، برای چند دیدار تدارکاتی به تهران می آید.تیم ملی والیبال نشسته ایران  تا 18 تیرماه و قبل ازقهرمانی آسیا ، هر ماه یک اردو برگزار می‌کند تا با آمادگی کامل در این رویداد شرکت کند.
تیم ملی قزاقستان که میزبان این رقابت‌هاست برای اردوی تدارکاتی و برگزاری چند دیدار دوستانه به تهران می آید. تیمی که حریف تمرینی خوبی برای تیم هادی رضایی به حساب می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی