پاداش پای سکوی بازی‌های آسیایی هانگژو تعیین شد

سکوتی که نشانه رضایت نیست

پاداش پیشنهادی پای سکوی ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک، نه تنها ورزشکاران را خوشحال نکرد که واکنش آنها نشان از نارضایتی‌شان دارد. ستاد عالی در جلسه دیروز پیشنهاد پاداش 500، 100 و 50 میلیون تومانی کمیته ملی المپیک برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز را داد. میزان پاداش مدال طلا نسبت به دوره قبل بازی‌ها رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک دوره قبل برای بازی‌های آسیایی جاکارتا پاداش 5، 2 و هزار دلار، را به ترتیب به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز داد.
هرچند پاداش طلایی‌ها برای هانگژو نسبت به جاکارتا رشد 100 درصدی داشته و تبدیل آن به دلار یعنی قهرمانان ایران در هانگژو پای سکو 10 هزار دلار می‌گیرند، اما اختلاف بین مدال نقره و برنز با طلا خیلی زیاد است و در واقع ورزشکاران نایب قهرمان و سوم در بازی‌های هانگژو همان پاداش بازی‌های جاکارتا را می‌گیرند که با وضعیت گرانی حالا اتفاق خیلی مهمی نیست. اگر قبلاً پاداش وزارت ورزش همیشه حاشیه‌ساز می‌شد، آن هم بعد از بازی‌ها، این بار پاداش کمیته ملی المپیک همه را به‌هم ریخته است. در حالی که پاداش قرار است ورزشکاران را شارژ کند، نه اینکه انگیزه‌‌شان را پایین بیاورد. شاید به همین خاطر است که ورزشکاران هم از شنیدن این خبر خیلی خوشحال نیستند.
 اگرچه از 7-8 تماسی که با قهرمانان دوره قبل بازی‌های آسیایی گرفتیم کسی حاضر نشد مصاحبه کند، اما حرف همه آنها یکی بود: «با این شرایط جایزه ندهند، سنگین‌تر هستند. آن هم در شرایطی که به‌سختی با بودجه کم و تورم بالا کار می‌کنیم. از همه جالب‌تر اختلاف پاداش بین مدال طلا و نقره است.» هرچند هنوز این میزان پاداش هم نهایی نیست.
از طرف دیگر، میزان پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان هم برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تعیین نشده، اما به وزارت ورزش پیشنهاد شده تا پاداش مدال‌آوران را دو برابر کند. البته وزارت ورزش پاداش سکه قهرمانان بازی‌های آسیایی جاکارتا را با پول عوض کرد که صدای همه را درآورد، یعنی برای مدال طلا ۴۸۰ میلیون تومان (۱۶۰ سکه) مدال نقره ۲۴۰ میلیون تومان (۸۰ سکه) و مدال برنز ۱۲۰ میلیون تومان (۴۰ سکه) داد. بجز پاداش قرار شد به ورزشکارانی که نام‌شان برای بازی‌های آسیایی ثبت می‌شود، مبلغ ۲۰ میلیون تومان حقوق داده شود.

 

بــــرش

مسافران هانگژو دو گروه شدند
ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی سال ۱۴۰۲ رشته های اعزامی  به بازی‌های آسیایی هانگژو را به دو گروه تقسیم کرد.کشتی، کاراته، وزنه برداری، ووشو و کوراش، تکواندو، والیبال، کبدی، قایقرانی کانو، کایاک و روئینگ، دو و میدانی و واترپلو رشته های قطعی اعزامی به هانگژو با ترکیب کامل هستند.صخره نوردی، تیراندازی، تیراندازی با کمان کامپوند، هندبال، بازی‌های الکترونیک، بوکس، شطرنج ، وزنه برداری، دو و میدانی، فوتبال، تنیس روی میز، شمشیربازی سابر، دوچرخه سواری کوهستان و ژیمناستیک هنری هم گروه دوم رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص تعیین شده‌اند.در این جلسه اسکیت فری استایل، بسکتبال، دوچرخه سواری و جودو هم به گروه دوم برای اعزام اضافه شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی