صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی بزودی بیمه می‌شوند
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از پوشش بیمه ای ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد.
 میرهاشم موسوی، توسعه پوشش بیمه پایه را یکی از محورهای سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در سیاست‌های ابلاغی، توسعه فراگیر بیمه پایه برای آحاد جامعه مورد تأکید قرارگرفته است.
وی افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، نزدیک به ۲ میلیون نفر و در یک سال اخیر بالغ بر یک میلیون نفر بیمه شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند. موسوی گفت: با اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی و پس از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی آن، پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی پشت نوبت، بزودی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

افزایش خدمات دندانپزشکی 
تحت پوشش بیمه‌
مدیرکل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته هفت ردیف خدمتی به خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌های پایه اضافه شد، گفت: برای سال ۱۴۰۲ هم در نظر داریم که ۱۰ ردیف خدمتی دیگر نیز تحت پوشش بیمه برود تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری را نظیر ترمیم دندان‌های جلویی، درمان ریشه دندان، دندان مصنوعی برای افراد بالای ۶۵ سال و... ارائه کرد.
دکتر زهرا سید معلمی با اشاره به اینکه گسترده‌ترین شبکه دندانپزشکی کشور در حوزه بهداشت فعال است، به ایسنا گفت: تعداد ۳۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی در نقاط شهری و روستایی گسترده هستند.
سیدمعلمی تأکید کرد: برای سال ۱۴۰۲ هم در نظر داریم که ۱۰ ردیف خدمتی دیگر نیز تحت پوشش بیمه برود تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری نظیر ترمیم دندان‌های جلویی، درمان ریشه دندان، دندان مصنوعی برای افراد بالای ۶۵ سال، روکش استیل برای دندان شیری کودکان و... را ارائه کرد. این افزایش پوشش بیمه در مراحل اولیه تصویب شده و در حال طی کردن مراحل بعدی است.

جستجو
آرشیو تاریخی