صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبــر استــانی

کاهش محسوس دما 
در شمال شرق کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در بخش‌هایی از کشور خبر داد و اعلام کرد که شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می شود.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می شود و تنها در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده انتظار می رود. ضیاییان با بیان اینکه یکشنبه در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش بینی می شود، افزود که دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و مناطقی ازشمال غرب و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود. وی تصریح کرد: امروز در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر افزایش دما رخ می دهد و روزهای دیگر دما در این مناطق افزایش می یابد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین این را هم گفت که یکشنبه در اردبیل و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما رخ می دهد و در سایر مناطق ذکر شده از شنبه تا پایان هفته روند تدریجی افزایش دما خواهیم داشت.
همچنین به گفته ضیاییان، از بعدازظهر امروز تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، این استان طی 4 روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری خواهد داشت و البته احتمال بارش پراکنده رگبار در مناطق شمالی نیز برای امروز وجود دارد. تا روز یکشنبه به ویژه امروز و در بخش‌های جنوبی استان تهران در بعضی ساعات وزش باد شدید نیز پیش‌بینی شده است.
روزهای دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار است. 
جستجو
آرشیو تاریخی