صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

از نیکی کریمی و پریناز ایزدیار تا احمد مهران‌فر در اکران عیدفطر

فرهنگی/ چهارشنبه 30 فروردین ماه که از راه برسد چیدمان اکران تغییر می‌کند و 4 فیلم جدید روانه اکران می‌شود. آغاز اکران عید فطر، با ایجاد تنوع مضمون در ترکیب فیلم‌های روی پرده همراه است و می‌توان نوید داد که سینماها متناسب با سلایق مختلف فیلمی برای نمایش دارند. در چیدمان اکران عید فطر، یک فیلم کمدی، یک فیلم طنز، یک فیلم اجتماعی، یک فیلم در حوزه دفاع مقدس و یک فیلم برای سینمای کودک در نظر گرفته شده است. جدا از چینش فیلم‌ها حضور چهره‌های شناخته شده از نیکی کریمی و پریناز ایزدیار تا محسن تنابنده، احمد مهران‌فر و حتی فرزاد فرزین در ترکیب بازیگران دیده می‌شود.
«سه کام حبس» سامان سالور که پس از رونمایی در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش آن با مشکل مواجه شد، پس از رفع موانع بالاخره موفق شد پروانه نمایش بگیرد و به اکران عید فطر امسال برسد. این فیلم روایتی است از زندگی خانواده‌ای که درگیر مصرف و خرید و فروش شیشه هستند. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده و مریم بوبانی از جمله بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.
از «دسته دختران» منیره قیدی هم برای اولین بار در جشنواره چهلم رونمایی شد. منیره قیدی در «دسته دختران» همچون فیلم اولش «ویلایی‌ها» باز هم از حضور زنان در جبهه و جنگ حکایت کرده و این بار این زنان، همسران و دختران را مستقیماً به درون کارزار جنگ می‌کشاند. زنانی که در روزهای سقوط خرمشهر پا به پای مردان تلاش می‌کنند و نقش تأثیرگذاری در دفاع از این شهر ایفا می‌کنند. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی از بازیگران این فیلم هستند.
کمدی خانوادگی «بابا سیبیلو» اولین تجربه کارگردانی ادوین خاچیکیان دیگر فیلمی است که اکران آن از چهارشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. در این فیلم رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، یوسف صیادی، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، امیر نوری و خشایار راد بازی کرده‌اند.
«آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی دیگر فیلم کمدی اکران عید فطر است. آن طور که در خبرها آمده مسعود اطیابی، کارگردان فیلم‌های پرفروش اخیر سینمای ایران به‌عنوان مشاور کارگردان با این فیلم همکاری داشته است. احمد مهرانفر، فرزاد فرزین، بهاره کیان‌افشار، هادی کاظمی، علیرضا استادی، النا حیدری و امیرحسین رستمی بازیگران «آهنگ دونفره» هستند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی