صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

   سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران تا سال ۲۰۴۰ بر اساس ارزیابی‌های جهانی جزو ۱۹ کشور خشک و بیابانی جهان می‌شود که پیشگیری از آن شدنی است.
 رضا بیانی، مدیرکل اداره منابع طبیعی استان تهران با تأکید بر اینکه با وجود بارندگی‌های رخ داده وضعیت آبخوان‌ها و آب‌های زیرزمینی مطلوب نیست، گفت: نمی‌توان تمام مناطق را در یک سطح مورد قیاس قرار داد چراکه برخی مناطق تهران بیابانی و خشک هستند و بعضی دیگر به میزان قابل‌توجهی بارندگی دریافت می‌کنند.
 نقی شعبانیان، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه برای احیای جنگل چاره‌ای جز کاشت درخت نداریم، گفت: وجود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در مقایسه با سطح توسعه‌یافتگی کافی نیست.
 جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در نامه‌ای خطاب به مدیران‌ کل محیط‌زیست استان‌ها، به انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات‌وحش و رصد فضای مجازی در خصوص خرید و فروش نوزادان حیات‌وحش تأکید کرد و درباره لزوم رصد و پایش فضای مجازی برای جلوگیری از خرید و فروش آنها نوشت: متأسفانه فروش نوزادان حیات‌وحش به‌ صورت حضوری یا غیرحضوری (توسط پیک، تاکسی اینترنتی، اتوبوس بین‌شهری و باربری‌های شهرستان‌ها و...) صورت می‌گیرد و افراد و باندهایی در این بخش فعال شده‌اند.
 محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم تجهیز محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی به دوربین‌های کنترل سرعت و اعمال قانون برای رانندگان متخلف در این محدوده پرتردد تأکید کرد.
 سید احسان موسوی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: 50 مورد از تخلفات زیست‌محیطی، شکار و صید غیرمجاز گونه‌های حیات‌وحش این استان با رصد فضای مجازی کشف شد.
 فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ثبت عرصه و حریم اثر ملی، فرهنگی و تاریخی رمرمه واقع در شهرستان مهران خبر داد.
 محمد عرفانی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: بانک ژن حیات‌وحش استان به‌عنوان بانک ژن شمال‌شرق کشور جزو برترین‌ها در زمینه ایجاد بانک بافت و ژنوم حیات‌وحش و مطابق استانداردهای علمی است که هزار و ۵۰۰ نمونه بیولوژیک دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی