صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری یکی از اعضای گروهک منافقین حین ورود به کشور
خبر اول اینکه، یک منبع امنیتی به ایرنا گفت: یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در روزهای گذشته (۱۵ فروردین‌ماه سال جاری) حین ورود به داخل کشور دستگیر و بازداشت شد. وی، بدون اشاره به نام عنصر دستگیر شده و جزئیات دستگیری وی، عنوان کرد: فرد مزبور از اعضای سابق منافقین بوده و از کشور آلبانی وارد ایران شده است.
 

ناامیدی امریکا از بهبود روابط ایران و عربستان
خبر دیگر اینکه، رسانه های غربی در گزارش های متعددی از یأس و ناراحتی مقام های امریکایی نسبت به برقراری روابط میان ایران و عربستان خبرداده و مدعی شدند که سفر اخیر رئیس سیا به عربستان برای ابراز این ناراحتی ها بوده است. فرانس24 عربی، در گزارشی به نقل از رسانه‌های امریکایی همچون وال‌استریت ژورنال، با اشاره به اینکه اساساً سفر ویلیام برنز به عربستان سعودی با تأخیر اعلام شد و طی آن مقام های امریکایی از طریق برنز برای ولیعهد سعودی پیام فرستاده‌اند، آورده است: به دلیل نزدیکی عربستان سعودی به ایران آن هم با وساطت چین که رقیب جهانی امریکا است، این کشور دچار احساس ناامیدی و به حاشیه رفتن شده است. کارشناس این رسانه اضافه کرد: احیای روابط با ایران در کنار برقراری روابط با سوریه، باعث ناراحتی مقامات امریکایی شده، آن هم زمانی که ایران و روسیه تحت شدیدترین تحریم‌ها هستند. به گفته کارشناسان این شبکه، امریکا در این هراس به سر می برد که هژمونی این کشور در منطقه به تدریج درحال کاهش است و احساس می کند از دستوراتش، از جمله در حوزه نفت سرپیچی می‌شود.  


ایران هراسی بازوی رسانه‌ای دولت امریکا
دست آخر اینکه، روزنامه وال استریت ژورنال که از آن با عنوان بازوی رسانه‌ای سیاست‌های دولت امریکا، به ویژه در حوزه ایران هراسی نام برده می‌شود، این بار این پروژه را با خبر حرکت یک زیردریایی هسته‌ای دنبال کرد. این رسانه در خبری با اشاره به حرکت زیردریایی امریکایی به سمت منطقه غرب آسیا، از جمله دریای سرخ، آن را پاسخی به افزایش تنش‌ها در منطقه و مقابله با جریان مقاومت توصیف کرد! این ارزیابی غیرواقعی درحالی است که ناظران اساساً حرکت این زیردریایی و اعلام خبر آن را پاسخی به بازگشت آرامش به غرب آسیا و خلیج فارس، به ویژه با توافق ایران و عربستان ارزیابی می کنند. بر این اساس به نظر می‌رسد وال استریت ژورنال که در مذاکرات هسته‌ای نیز وظیفه ایران هراسی را دنبال می کرد، قصد دارد با دنبال کردن این رویکرد، توافق ایران و عربستان را تحت الشعاع قرار دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی