صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز یکشنبه 20فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  رئیس‌جمهور کرواسی در پیامی آغاز سال ۱۴۰۲ خورشیدی را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت. «زوران میلانوویچ» در این پیام برای دولت و ملت ایران آرزوی سالی سرشار از موفقیت و بهروزی کرد.
 
  دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه  از برگزاری بزرگترین رژه اقتدار شناورهای مردمی بسیج به حمایت از انتفاضه مردم فلسطین خبر داد. این ٰرژه روز پنجشنبه به صورت همزمان در بندرهای مشخصی در سراسر جهان و در شمال و جنوب کشور برگزار می‌شود.
 
  سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش(نزاجا) گفت: طی روزهای گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم و از ورود این عناصر به داخل کشور جلوگیری شد.
  روابط عمومی دادگستری کل استان البرز دراطلاعیه‌ای پیرامون برخی ادعا‌های مطرح شده در رابطه با پرونده متهمان شهادت سید روح‌الله عجمیان، با تأکید بر اینکه نقش و دخالت مؤثر محکومان به اعدام در شهادت سیدروح الله عجمیان محرز بوده و اتهام متهمان «قتل عمد» نبوده بلکه حسب مورد «افساد فی الارض» و «محاربه» بوده است، اعلام کرد: هیچ یک از متهمان فقط به صرف دخالت در ضرب و جرح و یا جنایت نسبت به شهید به اعدام محکوم نشدند.
   براساس این اطلاعیه، اگرچه صدور و اجرای احکام اعدام سیدمحمد حسینی و محمدمهدی کرمی به اتهام «افساد فی‌الارض» بوده است، اما نقش و دخالت مؤثر آنها در شهادت سید‌روح‌الله عجمیان نیز محرز بوده است. بدین نحو که در گواهی پزشکی قانونی آمده است علت تامه فوت، نارسایی حاد قلبی به دنبال خونریزی شدید داخلی متعاقب برخورد تقریباً همزمان جسم برنده و نوک تیز(چاقو) به قفسه صدری و جسم سخت به پهلوی راست است.
  مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه در پایان مأموریتش نشان شایستگی این کشور را دریافت کرد. این نشان از سوی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به پاس تلاش‌های مهدی سبحانی در توسعه روابط سوریه و ایران و زحماتش در انجام مأموریت به عنوان سفیر ایران در سوریه اهدا شد.«أیمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه که نشان شایستگی را بر گردن سفیر ایران آویخت با اشاره به ایستادگی ایران در کنار کشورش تأکید کرد که این نشان تنها یک نشان دیپلماتیک نیست بلکه در راستای تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و تأکید بر روابط راهبردی میان دو کشور است.

جستجو
آرشیو تاریخی