صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

۵۰۰ هزار بافنده 
در صف انتظار بیمه ‌‌تأمین اجتماعی  قرار دارند
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به جزئیات بیمه اجتماعی قالیبافان از وجود ۵۰۰ هزار بافنده در صف انتظار بیمه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تعداد تا پایان امسال تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند.
عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار قالیبافان بیمه شده در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده ‌‌تأمین اجتماعی داریم و حداقل 2برابر این رقم یعنی ۵۰۰ هزار نفر در صف انتظار بیمه ‌‌تأمین اجتماعی قرار دارند که متأسفانه به دلیل عدم حمایت و عدم ‌‌تأمین منابع برای پوشش قالیبافان نتوانستند از مزایای بیمه ‌‌تأمین اجتماعی برخوردار شوند. وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۵۰۰ هزار بافنده‌ای که در صف انتظار قرار دارند تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار بدهیم.

 

اشتغالزایی 8 هزار نفر توسط صندوق امید
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح عملکرد صندوق در اجرای طرح نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل از ایجاد ۸هزار شغل در قالب این طرح و بازگشت بنگاه‌ها به چرخه تولید خبر داد.
نعمت‌الله رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان نماینده معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص احیای واحدهای اقتصادی در این طرح وارد شد تا بر این اساس طرح‌هایی که غیرفعالند و زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند یا طرح‌های نیمه‌تمامی را که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند مورد حمایت قرار دهد. وی از حمایت ۳۵۱ طرح توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: در استای اجرای طرح نهضت احیا تاکنون بیش از ۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه در قالب این طرح‌ها احیا شده و به چرخه تولید برگشته و نزدیک به ۸هزار شغل نیز در قالب این طرح‌ها ایجاد شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی