صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و نه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

توصیه رئیس سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سهام

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای تداوم رشد شاخص‌های بورس دارید، گفت: بازار باید مسیری منطقی داشته باشد، به نظر ما اکنون مسیر بازار درست است؛ صف‌های خرید آنچنانی نداریم و سهم در حال معامله است؛ همچنین مهم‌ترین موضوع در بازار سرمایه نقدشوندگی است و پول در صنایع مختلف گردش می‌کند.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بنیادین شرکت‌ها و سودآوری شرکت‌ها تحلیل‌گران بررسی می‌کنند و سهم‌های مختلف را انتخاب می‌کنند، افزود: اکنون شرایط متعادل است؛ خیلی نباید برخوردهای هیجانی داشته باشیم البته ما توصیه‌هایی برای سهامداران ارائه کردیم که باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کرد، تک سهم نشویم و منابعی که نیاز مبرم داریم وارد بازار نکنیم. در این صورت بازار می‌تواند روند منطقی داشته باشد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری را که اکنون نیز نقش بسیار خوبی در بازار دارند، بشدت توصیه کرد.
وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه رشد شاخص بورس ناشی از افزایش نرخ دلار است، گفت: متغیرهای مختلفی بر بازار اثر دارد؛ یکی از متغیرهای مهم بحث دلار است و فقط دلار نیست، سودآوری شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ تولید شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی و... همه مؤثر است. یکی از مؤلفه‌ها ارز و به نحوی افزایش فروش صادراتی شرکت‌ها است که روی سهام شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد. به گزارش روزنامه «ایران» براساس نظر کارشناسان روند معاملات  بازار سهام در روزهای معاملاتی سال 1402 بیشترین تأثیر خود را از تحولات شاخص‌های کلان اقتصادی در داخل و خارج از کشور خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی