صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

سیرک سیاسی به روایت مدیر«منوتو»
خبر اول اینکه، مدیر شبکه بهایی و ضدایرانی منوتو در اظهارنظری که می‌توان آن را اعلام ختم غائله مهسا امینی و اغتشاشات پس از آن خواند، از این رویدادها و فعالیت‌های براندازان مرتبط با آن با عنوان «سیرک سیاسی» یاد کرد. کیوان عباسی با انتشار متنی در توئیتر که می‌توان آن را تمسخر و زیرسؤال بردن فعالیت‌های به اصطلاح اپوزیسیون هم دانست، نوشت: «ای کاش از اول وارد این سیرک سیاسی نمی‌شدند، چون همه چیزش از اول نادرست بود.» وی اضافه کرد:«عده‌ای تقریباً ناشناخته می‌خواستند از دیگران به نفع اهداف خودشان سوءاستفاده کنند. سیرک زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، به بن بست رسید و چیزی به تعطیلی‌اش نمانده.» به نظر می‌رسد عده‌ای تقریباً ناشناخته، اپوزیسیون سازی و شورابازی چهره‌های جدید و ناشناخته باشد که قصد داشتند از قبل ضدیت با مردم ایران در کشورهای غربی، منابع و منافع مالی زندگی خود را تأمین کنند.
 

اعتراف یک برانداز به جنگ قدرت در میان ضدانقلاب
خبر دیگر اینکه، یک چهره برانداز که به عنوان یک کارشناس در شبکه سعودی اینترنشنال اظهارنظر می‌کند، به وقوع جنگ قدرت در میان براندازان، آن هم وقتی که هنوز به قدرت دست نیافته‌اند، اعتراف کرد. وی گفت: «اپوزیسیون باید برگردد و به عملکردش نگاه کند، چه شد که به جای براندازی ما داریم جنگ قدرت راه می‌اندازیم؟» وی درحالی به وجود جنگ قدرت اعتراف کرد که به نظر می‌رسد تلاش‌های برخی سرویس‌های غربی برای آشتی و برقراری پیوند میان براندازان ناموفق بوده که دلیل آن را می‌توان عطش وصف‌ناپذیر آنها برای تصاحب تمام و کمال قدرت و جلب حمایت‌های مالی دانست.  
 

هیچ‌چیز از «همه‌چیز دان ایران» نمی‌دانند!
دست آخر اینکه، براندازان از سر نادانی و بی‌خبری، به تحریف آرای فیلسوفان مسلمان ایران زمین متوسل شدند. برخی اکانت‌های بی نام و نشان، اما پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی، از کشف حجاب برخی مقابل آرامگاه بوعلی سینا در همدان استقبال کرده و نوشتند «زن، زندگی آزادی از آرامگاه پورسینا، همه‌چیزدان ایران زمین.» این شور و شعف درحالی است که ابن سینا در فلسفه خود، «تدین» را یکی از ویژگی‌های برتر زنان برمی‌شمرد. البته اگر این افراد می‌دانستند که ابن سینا فیلسوف مسلمان محسوب شده و بخش عمده فلسفه‌اش درباره اصول اخلاقی و اسلامی است، هرگز به او اشاره نمی‌کردند. همین عده قبل‌تر روی مجسمه سعدی هم رنگ قرمز پاشیدند، چون این عالم دینی عصر خودش را «آخوند» می‌دانستند!

جستجو
آرشیو تاریخی