صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

در دیدار مخبر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفت

بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های مشترک تهران و مسکو

دیدار معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان و دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه، روز گذشته در حالی در تهران برگزار شد که این دیدار پنجمین ملاقات دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با محمد مخبر در ۶ ماه گذشته است. 
در این دیدار دو طرف آخرین وضعیت پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک دو کشور را در چهارچوب کریدور شمال–جنوب، همکاری‌های حوزه انرژی، حمل‌ونقل و گسترش مناسبات تجاری فی مابین بررسی کردند.
ابراز خرسندی مخبر از روند اجرای طرح‌های مشترک
محمد مخبر در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به افزایش تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی میان تهران و مسکو، گفت: خوشبختانه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک دو کشور از روند خوبی برخوردار هستند و پیگیری جدی و مستمر رؤسای‌جمهور دو کشور نیز زمینه رفع موانع و سرعت بخشیدن به روند اجرای توافقات را فراهم کرده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی و روسیه می‌توانند با تولید و سرمایه‌گذاری مشترک، به مرکز صادراتی برخی اقلام غذایی در منطقه تبدیل شوند و بخشی از نیازهای کشورهای منطقه را تأمین کنند.
 
 آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در حوزه ترانزیت
ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار از آمادگی مسکو برای سرمایه‌گذاری در حوزه ترانزیت و تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در حوزه حمل‌ونقل خبر داد و افزود:‌ روسیه برای انعقاد توافق همکاری دوجانبه و چندجانبه با ایران جهت احداث این پروژه‌ها آمادگی دارد.

دیدار با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی
دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه که جمعه شب وارد تهران شد، علاوه بر دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور، با وزیر راه‌و‌شهرسازی و نیز شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار خواهد کرد. این مقام ارشد روس دی‌ماه گذشته میهمان تهران شده بود که مهم‌ترین دستاورد سفر اخیر او قطعی شدن حضور روسیه در ابرپروژه ریلی ایران، کریدور شمال-جنوب بود. بر اساس برنامه دیدار‌های ایگور لویتین، اهم گفت‌و‌گو‌های او پیرامون پروژه‌ ریلی کریدور شمال-جنوب و مشارکت روسیه در آن خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی