اخبــار استــانی

بارش‌های پراکنده 
در نقاط مختلف کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش‌های پراکنده، آسمان ابری و وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.
صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و فقط طی ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه در نیمه‌ شرقی کشور جوی پایدار مستقر است و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود. در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.   وی ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی در نوار غربی تقویت می‌شود و در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور و از امروز تا سه‌شنبه در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان تصریح کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی بارش شدت خواهد داشت. 
همچنین بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید بویژه در ساعات بعدازظهر و در نیمه‌ جنوبی استان در نقاط مستعد با احتمال خیزش موقت گرد و خاک، کاهش دید و کاهش نسبی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در جنوب کشور
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید در سه استان و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران و وزش باد شدید موقت طی روز یکشنبه  درارتفاعات و دامنه در مرکز و نیمه‌جنوبی کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات شمال سیستان و بلوچستان خبر داد. بر اثر این مخاطره جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

آمبولانس دریایی به مازندران می‌آید
رئیس مرکز اورژانس مازندران گفت: اولین اورژانس و آمبولانس دریایی کشور در حوزه شمال و استان مازندران فعال می‌شود. رضا حبیبی ساروی با اظهار اینکه بودجه خرید و تأمین آمبولانس  دریایی از سوی سازمان اورژانس کشور تأمین شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان این آمبولانس به استان منتقل شود. 

 

گام نوآورانه بیمارستان نمازی شیراز برای درمان افسردگی مزمن
برای نخستین بار در کشور، یک تیم تخصصی پزشکی موفق به انجام عمل جراحی برای درمان یک بیمار مبتلا به افسردگی مزمن مقاوم به دارو، شد. دکتر علی اکبر اسدی پویا رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: عمل جراحی بسیار نادر برای کارگذاشتن دستگاه vns، برای نخستین بار در ایران روی یک بیمار مبتلا به افسردگی مزمن مقاوم به درمان دارویی در این بیمارستان، با موفقیت انجام شده است. 

جستجو
آرشیو تاریخی