صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

رایزنی درباره اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی

ایران و موریتانی درباره تشکیل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی رایزنی کردند. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و محمد سالم ولد مرزوک وزرای خارجه ایران و موریتانی در گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه به ویژه وضعیت فلسطین و تجاوزهای اخیر صهیونیست‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را بررسی کردند و ضرورت اقدام منسجم کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را مورد تأکید قرار دادند. گفتنی است که در حال حاضر موریتانی ریاست دوره ای سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد.

 

ناوگروه‌های ارتش در حال تأمین امنیت مسیرهای دریایی
چهار ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف دنیا از جمله اقیانوس هند و اطلس، تنگه‌باب‌المندب و دریای سرخ در حال دریانوردی و تأمین امنیت مسیرهای دریایی هستند. دریادار دوم قادر وظیفه فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی نداجا با اعلام این امر در آیینی به مناسبت در پیش بودن ۲۹ فروردین سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ نیروی دریایی راهبردی ارتش، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دیپلماسی دفاعی به تصویر کشیده و همانطور که نیروی دریایی با قدرت در حال انجام مأموریت است، سایر نیروی‌های چهارگانه ارتش نیز با عزمی راسخ در حال تلاش برای دفاع از بصیرت امنیتی، دینی و ارزش‌های ایران اسلامی هستند.

 

پاسخ مجمع به ابهامات درباره واردات خودروهای کارکرده
در پی مطالب مطرح شده مبنی بر ایراد هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت به مصوبه واردات خودروی کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع به سؤالات و ابهامات در این باره پاسخ داد. به گزارش تسنیم، در بخشی از این پاسخ با بیان اینکه مجمع مخالفت کلی و مطلق با واردات خودرو ندارد و گواه آن تأیید مصوبه ساماندهی صنعت خودرو است که طی آن واردات انواع خودرو با لحاظ مصلحت کشور و مردم، مجاز دانسته شده، آمده است: هیأت عالی نظارت در مورد واردات خودروهای کارکرده  صرفاً با واردات خودروهای کارکرده «سواری» به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»، سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» و همچنین سیاست های کلی «برنامه هفتم» مخالفت کرد.
 

 

برگزاری آیین بزرگداشت شهیدان حیدری و مهقانی در تهران
آیین بزرگداشت شهیدان مدافع حرم سرگرد پاسدار میلاد حیدری و سروان پاسدار مقداد مهقانی که در جنایت جمعه ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ رژیم صهیونیستی در حومه دمشق به شهادت رسیدند، صبح دیروز شنبه (۱۹ فروردین ماه) با حضور مقامات لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار و آحاد مختلف مردم در حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در این مراسم سردارعلی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار خادمی مسئول سازمان حفاظت اطلاعات سپاه حضور داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی