صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز شنبه 19 فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  مراسم احیای لیالی قدر با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در این مکان مطهر، امشب از ساعت ۲۲:۴۵ آغاز می‌شود و سخنران آن حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای است.
 
  سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره محتوای گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران و فرانسه که هنگام حضور آنها در پکن انجام شد، با اشاره به «سرکوب وحشیانه و تأسف‌بار» شهروندان معترض فرانسوی توسط پلیس این کشور، نوشت: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان گفت‌و‌گوی صریح با خانم کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در پکن، بر لزوم «رعایت و احترام به حقوق شهروندان معترض فرانسوی» تأکید کرد.
 
  تدوین لایحه عادلانه‌سازی حقوق کارکنان دولت بزودی آغاز می‌شود. به گفته میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی به محض تشکیل کارگروهی توسط معاون اول رئیس‌جمهور فرایند تدوین لایحه آغاز می‌شود.
  رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته در ادامه فرایند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی بر عدالت در پرداخت‌ها، تدوین لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی جبران خدمت و تدوین لایحه ساماندهی جبران خدمت کارکنان تأکید کرده بود.
  یک عضو کمیسیون انرژی از جلسه مجلس و دولت برای ایجاد پایگاه سوخت‌رسانی به کشتی‌ها خبر داد. هادی بیگی‌نژاد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت دریا به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: می‌توان قشم را به عنوان پایگاه برای سوخت‌رسانی به کشتی‌ها قرار داد و از این طریق درآمد یک میلیارد دلاری برای کشور ایجاد کرد.
 
  علی خضریان رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شستا در تشریح آخرین اقدامات انجام شده پیرامون این تفحص گفت: هیأت در کنار بررسی برخی موضوعات و تخلفات کلان اقتصادی به وقوع پیوسته در زیرمجموعه شرکت‌های نگهدار شستا، به مستندات مربوط به تخلفاتی از قبیل هزینه‌کردهای خارج از شمول، خرید و اهدای سکه و کارت‌های هدیه، انتصابات خارج از ضوابط، پرداخت‌های خارج از عرف به وکلا و مشاورین حقوقی، تسهیلات دریافتی تعدادی از مدیران شرکت‌ها و مأموریت‌های خارجی غیر ضرور طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ دسترسی پیدا کرده که جهت گزارش به مجلس در حال تکمیل پرونده است. وی افزود: انتظار می‌رود در دولت سیزدهم که بر مبنای شعار مبارزه با فساد و رویکرد عدالتخواهی بر سر کار آمده، طرح دعاوی علیه برخی مدیران متخلف که موجبات بروز ضرر و زیان را پدید آورده‌اند، انجام شود.
 
  محمد کشاورززاده سفیر ایران در پکن در گفت‌و‌گویی درباره هدف چین از ایفای نقش میانجی میان تهران و ریاض و با اشاره به اهمیت روابط با ایران و عربستان به عنوان شرکای مهم تجاری این کشور، روابط تهران و پکن را رو به توسعه توصیف کرد و با اشاره به حضور شرکت‌های چینی در ایران علی رغم همه تحریم‌های امریکا یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران پول بلوکه شده‌ای در چین ندارد.
 
  منابع آگاه در پاکستان اعلام کردند که این کشور با در نظر گرفتن اهمیت دیپلماسی دولت چین در کمک به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران-ریاض، تصمیم به انتصاب سفیر جدید در جمهوری اسلامی ایران گرفته که در سیاست و درک بهتر دیپلماسی چین مهارت دارد. از جمله دیپلمات‌های مورد نظر پاکستان یکی «محمد مُدثر تیپو» است که اکنون معاونت بخش امریکای وزارت خارجه پاکستان در اسلام آباد را برعهده دارد و پیشتر سرکنسولی پاکستان در استان سیچوان چین و نیز مدیرکل امور چین وزارت خارجه این کشور را برعهده داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی