صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

چند کلام با رئیس جدید پلیس کشور

آقای رادان «طرحی نو» دراندازید!

سعید زاهدیان
روزنامه نگار


جناب آقای رادان سلام؛ در ابتدای شروع به کار شما، مصاحبه‌ای  درمورد رویکرد جدید پلیس داشتید. 
مثل همیشه جدی و طبق انتظار سختگیر بودید. رفتاری درخور یک رئیس پلیس باتجربه و خبره. در آن مصاحبه، خیلی شفاف و صریح اعلام شد که هر «کوی و برزن» را به یک پلیس می‌سپارید و دوره گشت‌زنی سلیقه‌ای پلیس‌ها تمام شده است. همچنین پلیس‌ها باید پاسخگوی محله یا خیابان‌هایی که به آنها سپرده شده، باشند. با خود گفتیم چه اتفاق و تصمیم خوبی.
اما سردار رادان! از شما که یکی از مسئولان سختگیر پلیس هستید و سابقه کاری‌تان نشان داده که با «مجرم ‌جماعت» مماشات نمی‌کنید، یک پرسش اساسی داریم: «برنامه پلیس برای تخلفات ورزشگاه چیست؟»
آقای رادان! آیا می‌دانید منظورمان از جرائم ورزشگاه چیست؟ از فحاشی، ناسزا و شعارهای مشمئز کننده که جو سکوها را برای خانواده‌ها و کودکان آلوده کرده، باخبرید؟ از پرتاب اشیای  خطرناک به سمت سر و صورت ورزشکاران- که بچه‌های من و شما هستند- خبر دارید؟ آیا باید صبر کنیم تا خدای ناکرده، چشم یک ورزشکار کور شود یا جان یکی از سرمایه‌های ملی به خطر بیفتد که ما هوشیار و جدی شویم؟
سردار عزیز! مگر در همان روزهای ابتدایی حضور شما در رأس پلیس کشور از سوی معاونت اجتماعی ناجا به تمام مردم پیامک ارسال نشد که مصرف هرگونه مواد مخدر جرم است؟ آیا می‌دانید که روی سکوی ورزشگاه‌های کشور، بجز مسائلی که گفتیم، ماده مخدر گُل و مخدرهای دیگر مصرف می‌شود و به رغم نوشته رسانه‌ها، تا امروز اقدامی جدی صورت 
نگرفته است؟
 سردار رادان! برنامه شما برای «پلیس ورزشگاه» چیست؟ همچنان در روی همان پاشنه می‌چرخد یا در ادامه‌ اصلاحات شما در نیروی انتظامی، برای پلیس ورزشگاه هم برنامه جدیدی در نظر دارید؟
آیا مأموران آموزش دیده برای ورزشگاه‌ها تربیت خواهد شد و قاضی کشیک ورزشگاه، در استادیوم‌های کشور مستقر می‌شود؟ مثل اغلب ورزشگاه‌های دنیا.
جناب آقای رادان! حتماً می‌دانید که اگر دو هفته خطاکاران بازداشت و به مراجع ذیصلاح معرفی شوند و البته تمام بخش‌های خبری-تحلیلی تلویزیون- و سایر رسانه‌ها- واکنش پلیس را به مردم نشان دهند تا همه ببینند که خطاکاران بازداشت و برخورد قانونی با آنها بسیار جدی در دستور کار قرار گرفته-مثل موضوع برخورد با اراذل و اوباش در محلات، کوی و برزن‌ها- تمام معضلات اجتماعی استادیوم‌ها نیز برای همیشه به اتمام می‌رسد. از آن به بعد، پلیس هم با چالش‌هایی به مراتب کمتر در استادیوم‌ها مواجه خواهد شد و در رویدادهای بین‌المللی هم دیگر از سوی فیفا و AFC جریمه نخواهیم شد.
جناب آقای رادان! این تصمیم خوب، برای پلیس، فوتبال، هواداران، باشگاه‌ها و همه و همه «برد‌بزرگ» است. از شما درخواست می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده، به بحران ورزشگاه‌ها خاتمه دهید تا این اتفاق مبارک در دوره مدیریت جنابعالی بر پلیس «به یادگار» بماند.
سردار رادان عزیز ! اگر همین یک کار بزرگ را برای ورزش کشور کلید بزنید، لطف مهمی به تمام مردم و جامعه ورزش کرده‌اید. این نه فقط مطالبه ما که تقاضای هواداران واقعی، خانواده‌ها، باشگاه‌ها و شاید پلیس‌هایی باشد که سال‌ها در ورزشگاه‌ روزهای سخت و پرتنشی را سپری کرده‌اند اما مقابله با پلشتی‌ و آسیب‌های اجتماعی هیچگاه در دستور کارشان نبوده چون مداخله در بسیاری از جرائم تا امروز برای‌شان تعریف نشده است.
چشم‌انتظار تصمیمات جدید پلیس هستیم و به امید روزی که پلیس در مبارزه با زشتی‌های ورزشگاه‌ها که هر هفته کام ورزش و اهالی فوتبال را تلخ می‌کند، با هیچکس مماشات و مدارا نکند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی