صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هشت - ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سپاهان باخت، امیدواری استقلال و پرسپولیس

جنگ قهرمانی اوج گرفت

حامد جیرودی
روزنامه نگار


نقطه عطف بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر، جایی بود که رضا اسدی از روی نقطه پنالتی دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا تراکتور در شبی که هوادارانش ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را مملو از جمعیت کرده بودند، از سپاهان پیش بیفتد و در نهایت در این بازی حساس، به پیروزی 1-0 برسد و دومین پیروزی پیاپی‌اش را کسب کند. ضمن اینکه اسدی هم 10 گله شد تا در کنار هم‌تیمی‌اش محمد عباس‌زاده، در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرد. این برد باعث شد کورس رقابت بر سر قهرمانی لیگ بیست و دوم، بسیار داغ تر از گذشته شود. شاگردان ژوزه مورایس با این باخت، بعد از 10 هفته طعم شکست را چشیدند و سومین شکست فصل‌شان را متحمل شدند. به این ترتیب، زردپوشان اصفهانی در صدر جدول 52 امتیازی باقی ماندند. این در حالی است که استقلال هم موفق شد، آلومینیوم را در اراک شکست دهد و 52 امتیازی شود تا با تفاضل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار بگیرد. تنها گل آبی‌ها را در این مسابقه، مهدی قایدی به ثمر رساند.
 این هشتمین گل مهاجم بوشهری بود و او فقط دو گل تا بهترین رکوردش در استقلال فاصله دارد. قایدی در لیگ نوزدهم 10 گل زده بود. ضمن اینکه او با هشت گله شدن، از کوین یامگا هفت گله عبور کرد تا بهترین گلزن استقلال در لیگ باشد. شاگردان ریکاردو ساپینتو با این برد، هم بعد از چهار تساوی پیاپی در تقابل‌های برابر آلومینیوم، این تیم را مغلوب کردند و هم به چهارمین برد متوالی‌شان رسیدند تا دوباره این تعداد برد پیاپی در لیگ جاری را تکرار کنند. همچنین شاگردان سید مهدی رحمتی هم پس از 9 بازی شکست را تجربه کردند. در این میان، پرسپولیس هم که دیگر تیم مدعی قهرمانی لیگ است، 3-0 ملوان را از پیش رو برداشت تا به بهترین برد هفته دست پیدا کند و با 51 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد و امیدوار به قهرمانی باقی بماند. ستاره این بازی مهدی ترابی با یک گل و یک پاس گل بود که باعث شد او با هفت پاس، جایگاه خود در رده دوم بهترین پاسورهای لیگ را بهتر کند. همچنین پای لئاندرو پریرا هم به گلزنی باز شد و او اولین گلش برای قرمزها را به ثمر رساند. 
هرچند گل مهاجم برزیلی نیاز به VAR داشت و معلوم نبود توپ به طور کامل از خط رد شده یا خیر.  در خصوص پرسپولیسی ها باید به صدمین کلین شیت علیرضا بیرانوند در بازی هایش
در لیگ برتر هم اشاره کرد که جالب توجه بود. پیروزی مس رفسنجان برابر نفت مسجد سلیمان هم باعث شد تا نفتی‌ها یک قدم به سقوط نزدیک تر شوند. این در حالی است که صنعت نفت برابر مس کرمان به برتری رسید تا آبادانی‌ها اولین بردشان با هدایت عبدالله ویسی را کسب کنند و به بقا امیدوار بمانند. فولاد، دومین برد پیاپی‌اش با مربیگری علیرضا منصوریان را کسب کرد و مقابل نساجی به پیروزی رسید اما دل هواداران فولاد همچنان با علیمنصور صاف نیست! در سمت مقابل، قائمشهری‌ها برای یازدهمین بازی از رسیدن به برد بازماندند تا ادامه کار برای حمید مطهری سخت شود. یکی از بردهای جالب این هفته را هم ذوب‌آهن برابر گل گهر کسب کرد تا سیرجانی‌ها اولین شکست خود پس از جدایی امیر قلعه نویی را متحمل شوند. ضمن اینکه گل گهر بعد از 10 بازی موفق به گلزنی نشد.
پیکان هم برابر هوادار برنده شد تا شاگردان مجتبی حسینی پس از هفت هفته، جشن پیروزی بگیرند. نکته جالب بازی‌های این هفته، این بود که تمام بازی‌ها برنده داشت. در بازی‌های این هفته 13 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که هفت گل کمتر از هفته قبل بود و میانگین 1.625 گل زده در هر مسابقه به ثبت رسید.

 

درویش: ورزشگاه آزادی مشکل اصلی پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای است
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دیروز درباره وضعیت مجوز حرفه‌ای باشگاه اظهار کرد: «تمامی مواردی که برای اخذ مجوز حرفه‌ای برعهده باشگاه پرسپولیس بود انجام شده و به تأیید کارگروه مربوطه هم رسیده و دیگر کاری برعهده ما نیست. تنها مورد محل بحث برای اخذ مجوز حرفه‌ای پرسپولیس، استادیوم آزادی است.» او افزود: «نشستی با مسئولان شرکت توسعه و مدیران استادیوم آزادی داشتیم، واقعیت آن است که این مسأله هزینه بسیار زیادی در بردارد که باید منابع آن مشخص شود، این مسأله نیازمند نگاه ملی است و عزم ملی هم می‌طلبد که همه باید برای آن پیشقدم شوند.» مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به این سؤال که اگر استادیوم آزادی آماده نشود چه کار خواهد کرد، گفت: «باید استادیوم‌هایی که استانداردهای لازم را داشته باشند، معرفی کنیم اما با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد مشکلات ورزشگاه آزادی حل خواهد شد و مسأله خاصی نخواهیم داشت.»
 

لیزر هواداران تراکتور ۹۰ دقیقه در چشم سپاهانی‌ها
کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال را به پرداخت ۵۱ هزار دلار جریمه محکوم کرد.به گزارش وب سایت نود، تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل لیزر انداختن تماشاگرانش به بازیکنان حریف و داور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به پرداخت 51 هزار دلار  جریمه محکوم شد. این خبر ۹فروردین ۹۶ منتشر شد.
با دلار فعلی، انداختن لیزر، چیزی بالغ بر ۲ میلیارد وپانصد هزار تومان برای تیم‌های آسیا جریمه دارد. بارها فیفا و یوفا به دلیل انداختن لیزر، بازی را متوقف کرده‌اند. تا اینجا را داشته باشید تا برسیم به لیگ خودمان.
در مسابقه تراکتور و سپاهان، از ابتدای بازی هواداران تراکتورسازی لیزر توی چشم بازیکنان سپاهان انداختند و داور هیچ 
عکس‏العملی نداشت. از همه بدتر اینکه گزارشگر تبریز که در صدا و سیمای ملی گزارش می‌کرد، حتی یکبار به این موضوع واکنش نشان نداد و در تقبیح این رفتار زشت هیچ حرفی نزد. اگر این بازی در لیگ قهرمانان آسیا بود، نماینده ایران حداقل 5/2 میلیارد باید بابت این رفتار زشت پرداخت می‌کرد. چرا هوادار تراکتور باید به تیمش 5/2 میلیارد صدمه بزند؟

جستجو
آرشیو تاریخی