صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

استادو دی سائوپائولو
برزیل
کنگره برزیل، احکام جدید بهداشتی لولا داسیلوا، 
رئیس جمهور این کشور را بررسی می کند. احکام  دولت جدید برزیل شرایط را برای سازمان های دولتی برای اجرای برنامه‌هایشان هموار خواهد کرد و در روند سرمایه گذاری ها تغییر ایجاد می کند. در حال حاضر 35 میلیون برزیلی از آب سالم آشامیدنی محروم هستند و 100 میلیون خانوار نیز به فاضلاب شهری متصل نیستند.

 

بانکوک پست
تایلند
با افزایش تنش‌ها میان نظامیان میانمار و گروه های بومی، بیش از 5 هزار نفر از مردم میانمار با عبور از مرزها به تایلند پناهنده شده‌اند. این درگیری‌ها از روز چهارشنبه آغاز شده است و در جریان آن نیروهای شورشی سه کیلومتر از منطقه را تحت کنترل درآورده‌اند اما شدت گرفتن این درگیری‌ها سبب تخلیه مناطق مسکونی شده و تاکنون حدود 5428 نفر از مرزها عبور کرده‌اند.

 

عرب نیوز
عربستان 
انصارالله در راستای مفاد آتش بس اعلام شده سازمان ملل برای آزادی زندانیان و مذاکره مستقیم با دولت یمن به توافق رسید. مقاومت یمن همچنین بر توقف حملات بر زیرساخت های
نفتی این کشور و همچنین باز کردن بزرگراه‌ها در تعز نیز در ازای موافقت دولت با پرداخت دستمزد نیروهای خدمات عمومی و برداشتن محدودیت های در فرودگاه صنعا و بندر حدیده تأکید کردند.

 

کاتیمرینی
یونان
دفتر کمال قلیچدار اوغلو در استانبول هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت. قلیچدار اوغلو که نامزد حزب مخالفان ترکیه و از رقبای سرسخت رجب طیب اردوغان به شمار می رود، تیراندازی روز پنجشنبه را در نزدیکی مقر این حزب اعلام کرد. گفته می شود در این حمله بیش از 7 گلوله شلیک شده است اما هیچ یک از گلوله‌ها به ساختمان دفتر این نامزد اصابت نکرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی