صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

عربستان به جنگ یمن پایان می دهد
منابع آگاه یمنی اعلام کردند، مقامات عربستان رئیس و اعضای شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن را در سالروز اعلام تشکیل این شورا به ریاض فراخوانده و آنها را در جریان توافق‌های اعلام شده با دولت صنعا گذاشتند. به گزارش المیادین، ریاض در این نشست تصمیم خود را برای پایان جنگ اعلام کرد. سفیر عربستان در یمن نیز رئیس و اعضای شورای ریاستی را در جریان جزئیات توافق ریاض با صنعا و نتایج آن گذاشت.
 

بعد از 10 سال ناوهای روسی راهی عربستان شدند
مقامات روسی اعلام کردند دو کشتی نیروی دریایی روسیه برای نخستین بار طی یک دهه اخیر پس از پهلو گیری در بندر جده، آب‌های عربستان را در روز پنجشنبه ترک کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه یک مقام در سفارتخانه مسکو در ریاض که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: ناو آدمیرال گورشکوف و نفتکش کاما روز چهارشنبه در بندر جده پهلو گرفتند و کمتر از ۲۴ ساعت بعد این بندر را ترک کردند.

 

گشتزنی ناوهای چینی اطراف جزیره تایوان
در پی سفر تسای اینگ ون، رئیس تایوان به امریکا و دیدار با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور بدون توجه به هشدار‌های چین، تنش‌ها در شرق آسیا تشدید شده است. به گزارش الجزیره، چین دیروز نیز برای دومین روز پیاپی اقدام به ارسال کشتی‌های جنگی خود به آب‌های نزدیک جزیره تایوان کرد. همچنین یک جنگنده و یک بالگرد چینی نیز با نقض حریم هوایی تایوان، در نزدیکی این جزیره به پرواز درآمدند.

 

سوئد یک پناهجو را تحویل ترکیه می دهد
 سوئد در راستای تلاش‌هایش برای عضویت در ناتو تصمیم گرفته است به منظور جلب موافقت آنکارا، یک شهروند ترکیه را که در سوئد به سر می‌برد، به این کشور تحویل دهد. به گزارش دویچه وله، سوئد که با توجه به مخالفت‌ها و کارشکنی‌های ترکیه همچنان در اتاق انتظار برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی به سر می‌برد، امیدوار است با استرداد این پناهجو راه عضویت‌اش در ناتو هموار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی