صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

واشنگتن پست
امریکا
نمایندگان جمهوریخواه مجلس ایالتی در ایالت تنسی امریکا به اتفاق آرا به اخراج سه نماینده حزب دموکرات از این مجلس رأی دادند. دلیل اخراج این سه نماینده دموکرات، حمایت آنها از معترضانی عنوان شده که در پی خشونت‌های مسلحانه هفته پیش خواهان وضع قوانینی برای کنترل سلاح شده بودند. در این تیراندازی شش نفر کشته شده بودند.

 

دیلی تلگراف
بریتانیا

در آستانه سفر جو بایدن و ریشی سوناک، رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر انگلیس به ایرلند شمالی به مناسبت سالگرد توافق جمعه خوب، نگرانی مقامات دولتی این منطقه بابت حملات تروریستی مبارزان ایرلند شمالی شدت گرفته است. پلیس ایرلند شمالی نیز اعلام کرده تمام نیروهای خود را به کار خواهد گرفت تا سفر مقامات عالیرتبه امریکا و انگلیس در امنیت انجام شود.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

چهار حزب کوچک‌تر ائتلاف شش حزبی اپوزیسیون که از نامزدی قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق در انتخابات ریاست جمهوری 14 مه حمایت می کنند، قصد دارند، در انتخابات پارلمانی که به طور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار و طی آن سرنوشت 600 کرسی پارلمان تعیین می‌شود، تحت حمایت قلیچدار اوغلو ظاهر شوند.

 

گالف نیوز
امارات

هفته پیش بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان در اوپک خبر دادند از میزان تولید خود خواهند کاست، بلافاصله بعد از این موضعگیری جوامع مختلف پیش‌بینی کردند این کار باعث می‌شود بهای سوخت نیز افزایش پیدا کند. اما این نگرانی‌ها بر پایه تحلیل کاملی نیست، زیرا سال گذشته نیز با مشابه این وضعیت رو‌به‌رو بودیم. در آن زمان نیز اوپک پلاس خبر از کاهش میزان تولید خود داد اما این کار باعث افزایش بهای انرژی در جهان نشد.

جستجو
آرشیو تاریخی