صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

تحریم؛ پاسخ چین 
به بی‌توجهی امریکا

پکن در پاسخ به بی‌اعتنایی واشنگتن به اخطارها درباره دیدار رئیس مجلس نمایندگان امریکا با رئیس جمهور تایوان در کالیفرنیا، دو نهاد امریکایی و دو نهاد تایوانی را تحریم کرد. وزارت خارجه چین اعلام کرد، مؤسسه هادسون و کتابخانه رونالد ریگان به دلیل نقض اصل چین واحد و تأمین بستر و امکانات این دیدار، اصل چین واحد را نقض کرده و باید تحریم شوند. چهار رئیس نهادهای مذکور هم از ورود به چین و اخذ روادید منع شده‌اند و دارایی‌شان مسدود می‌شود. در همین حال یک اندیشکده تایوانی و یک سازمان منطقه‌ای این جزیره نیز به اتهام ترویج استقلال تایوان در فهرست تحریمی قرار گرفته‌اند.

 

لنج‌های شناور، پناهگاه جدید مهاجران در انگلیس

لندن برای کاهش هزینه‌های خود قصد دارد پناهجویان را روی لنج‌های شناور بر آب اسکان دهد و از هتل‌ها خارج کند. خبرگزاری ان تی وی آلمان گزارش داد، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس از هزینه بالای اسکان مهاجران در هتل‌ها ابراز تأسف کرده و از دولت خواسته تا حدود 500 مهاجر را در یک لنج شناور، به عنوان یک پناهگاه ارزان اسکان دهند.

 

آزار جنسی 600 کودک
در کلیساهای امریکا

دفتر دادستان کل مریلند خبر داد ۱۵۶ متجاوز از جمله کشیش، معلمان و اعضای کلیسا را که درگیر آزار‌های وحشتناک و مکرر کودکان بودند، شناسایی کرده است. به گزارش فرانس 24 او خبر داد، هرچند گزارش‌ها حاکی از آزار جنسی 600 کودک در کلیساهای ایالت مریلند است اما تعداد قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر از رقم گزارش شده است. این کودکان از دهه ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۲ مورد آزار قرار گرفته‌اند. خبر آزار‌های جنسی در مریلند درحالی منتشر شده که کلیسای کاتولیک در شماری از کشورهای مختلف همچون فرانسه، آلمان، شیلی، پرتغال و آرژانتین درگیر پرونده‌هایی در این خصوص است. 

 

سقوط بالگرد نظامی ژاپن با 10 خدمه

گارد ساحلی ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال جست‌و‌جوی بالگرد ارتش این کشور است که حامل ۱۰ خدمه بوده و در یکی از جزایر جنوبی ژاپن مفقود شده است. به گزارش یورو‌نیوز، گارد ساحلی ژاپن در این باره خبر داد که این بالگرد در شمال جزیره میاکو از رادار محو شده است. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در واکنش به این خبر اعلام کرد، به وزارت دفاع مأموریت داده که در این خصوص تحقیق کند و دولت تمام توان خود را برای نجات جان خدمه این بالگرد به کار می‌بندد. بقایای این بالگرد روز گذشته پیدا شد.
 
 
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی