صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دیروز چهارشنبه 16 فروردین را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی شعر و فرهنگ و اساتید ادبیات فارسی میهمان رهبر انقلاب بودند . در این دیدار که عصر دیروز با اقامه‌ نماز مغرب و عشا آغاز شد و تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت، اساتید ادبیات فارسی و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی حضور داشتند، برخی از آنها اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب خواندند.


  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نوزدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، بعدازظهر امروز (۱۷ فروردین) در صدر هیأت عالی قضایی به استان البرز سفر می‌کند.
   نظارت ویژه به برخی پرونده‌های قضایی، دیدار با اقشار مختلف مردم، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان البرز از مهمترین برنامه‌های این سفر خواهد بود.
 
  «ممتاز زهرا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بر تلاش اسلام آباد و تهران برای تقویت روابط تأکید کرد و گفت: پاکستان برای تقویت همکاری‌های مشترک مرزی با جمهوری اسلامی ایران از طریق تمامی کانال‌های موجود در تماس است.
   سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با محکومیت حمله اخیر به نظامیان این کشور در ایالت بلوچستان، بر تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد برای غلبه بر تروریسم تأکید کرد.
 
  یعقوب رضا‌زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: بعد از دیدار اخیر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که بزودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.
   بر اساس اخبار اعلام شده «علی خان اسماعیل اف» نخست‌وزیر قزاقستان نیز 6 اردیبهشت به دعوت «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران در رأس هیأتی به تهران می‌آید.
 
  سخنگوی شورای نگهبان بر به کارگیری تمام توان این شورا در جهت برگزاری شایسته انتخابات اسفند ۱۴۰۲ تأکید کرد.
   هادی طحان نظیف با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای مهم قوّت کشور: گفت: شورای نگهبان در راستای انجام وظایف قانونی خود، از سال گذشته اقداماتی را در خصوص انتخابات اسفند ۱۴۰۲ آغاز کرده است و در سال‌جاری تمام توان خود را برای برگزاری شایسته آن به کار خواهد گرفت.
   انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت همزمان در جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی