صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و شش - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

در ادامه بررسی طرح حمایت مالی 
از افشاگران فساد در مجلس تصویب شد
برخورداری از پاداش 
منوط به اعلام هویت گزارشگر

طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد که بررسی و تصویب آن نیمه تمام مانده بود روز گذشته با تصویب موادی از طرح توسط نمایندگان مجلس و ارجاع دو ماده به کمیسیون حقوقی مجلس برای بررسی بیشتر و رفع ابهام، ادامه یافت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح، ماده 9 آن را تصویب کردند که تصریح دارد برخورداری از پاداش به درخواست گزارشگر از طریق سامانه ثبت گزارش در سامانه و تا یکسال پس از شروع به اجرای حکم قطعی ممکن و شرط آن اعلام هویت فرد گزارشگر در زمان ثبت گزارش است. همچنین اشخاصی که براساس قوانین و مقررات موظف به گزارش یا تعقیب رفتارهای موضوع ماده (۲) این قانون هستند یا افرادی که بر اساس دریافت اطلاعات از این اشخاص موظف، گزارشگری کرده‌اند، نمی‌توانند از پاداش بهره‌مند شوند. بر اساس تصویب نمایندگان افرادی نیز که با ثبت گزارش خود موجبات کشف جرائم و یا دستگیری سرشبکه‌ها و سایر متهمان فساد را فراهم کنند، بنا به تشخیص مقام قضایی مشمول تخفیف در مجازات خود خواهند شد.
وکلای ملت در مجلس روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای به امضای 210 نماینده معرفی سفیر جمهوری آذربایجان در رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده و از وزارت امورخارجه خواستند اقدامات دیپلماتیک در این باره انجام دهد. امضا کنندگان بیانیه با تأکید بر اینکه تصمیم دولت جمهوری آذربایجان به افتتاح سفارت در مرکز رژیم صهیونیستی و معرفی سفیر برای این رژیم جعلی رفتاری ناباورانه و ضد منافع جهان اسلام است، تأکید کردند: این اقدام دولتمردان جمهوری آذربایجان تبعات منفی سیاسی زیادی علیه آنها خواهد داشت و مسلمانان جهان آنها را شریک جرم رژیم صهیونیستی در قتل و جنایت علیه فلسطینیان مظلوم خواهند شمرد.

 

تشییع 2 شهید مدافع حرم 
در کردستان و گلستان
پیکر شهدای مدافع امنیت، شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی، روز گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در شهرهای قروه در استان کردستان و گرگان در استان گلستان تشییع شد. در شهرستان قروه، اقشار مختلف مردم استان کردستان در آیین تشییع شهید حیدری حضور یافتند و پیکر این شهید پس از تشییع در این شهر، به زادگاهش روستای وینسار منتقل و به خاک سپرده شد. سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در این مراسم، تأکید کرد که انتقام خون شهید حیدری، یک عملیات ساده نیست بلکه انتقام اصلی، آزادی بیت المقدس است که این اتفاق خیلی زود می افتد. وی گفت: صهیونیست ها می دانند انتقام متعارفی بین مردم معروف است و هر کاری بکنند و ضربه ای بزنند، بالاتر از آن دریافت کرده و خواهند کرد و این اتفاق باز هم خواهد افتاد و آن آزادی بیت المقدس است. اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: خواست همه شهدا، رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب است؛ پس باید رضایت مردم را مطلوب و خواسته شهداست، بدست بیاوریم. در گرگان نیز پیکر شهید مقداد مهقانی‌ جعفرآبادی باحضور گسترده مردم روزه‌دار و شهیدپرور گرگان تشییع و برای تدفین به زادگاهش شهر فاضل‌آباد منتقل شد. در طول مسیر تشییع پیکر این شهید که استاندار و مدیران استان نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند. همچنین شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید مهقانی، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا را سر داده و خواستار گرفتن انتقام خون این شهید و دیگر شهدای 
مدافع حرم شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی