صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

تجارت ۹۲۱ میلیون دلاری ایران و ترکیه

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور طی دو ماهه ژانویه و فوریه سال‌جاری میلادی به ۹۲۱ میلیون دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ با رشد ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است. 
ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۶۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. اما واردات ترکیه از ایران در دو ماهه نخست سال‌جاری میلادی با افت ۲۱ درصدی مواجه شده و به ۴۵۱ میلیون دلار رسیده است. 
ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار کالا از ایران واردات داشت. اگرچه تراز تجارت دو کشور در دو ماهه نخست ۲۰۲۳ به میزان ۲۱ میلیون دلار به نفع ترکیه شد، اما مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۵ درصدی به ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسیده بود.

۲۰ روز فرصت مشاهده ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل مالیاتی کشور اعلام کرد: فرصت مشاهده اوراق مالیاتی ۲۰ روز پس از زمان بارگذاری در حساب کاربری مؤدی است و زمان مشاهده، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می‌شود.
به گزارش سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی «داود منظور» خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: تاریخ رؤیت اوراق مالیاتی توسط مؤدی طی بیست روز از زمان بارگذاری در حساب کاربری، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می‌شود. 
تاریخ و زمان رؤیت اوراق مالیاتی و سایر جزئیات در سیستم ذخیره شده و کلیه آثار ابلاغ واقعی به آن مترتب است.
 ورود به حساب کاربری و رؤیت اوراق مالیاتی به منزله رسید ابلاغ الکترونیکی است. خودداری از مراجعه به حساب کاربری ظرف مدت بیست روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز بیست و یکم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود. 
چنانچه روز بیست و یکم با تعطیلات مصادف شود، اولین روز بعد از تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ در نظر گرفته می‌شود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی