صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

جلوگیری از بخشنامه‌های خلق‌الساعه بویژه در حوزه گمرکی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از تغییر بخشنامه‌های تسهیل‌کننده فعالیت تولیدکنندگان به ویژه در حوزه گمرکات کشور از اولین روز کاری سال جدید جلوگیری می‌شود.
سید احسان خاندوزی در نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان با رئیس جمهور افزود: این تصمیم با هدف تأکید این وزارتخانه برای کاهش ریسک‌های اقتصادی تولید گرفته شده است. خاندوزی اضافه کرد: در دو هفته گذشته، در دو مورد یکی از دستگاه‌ها قصد تغییر سریع و غیرقانونی بخشنامه‌ای را داشتند که جلوی آنها گرفته شد. وزیر اقتصاد افزود: این دستگاه قانع شد که اقدام آنها به نفع تولید نیست.

امکان مشاهده وضعیت اعتباری متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزند
امکان مشاهده وضعیت اعتباری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند و ازدواج فراهم شده است و متقاضیان تسهیلات مذکور می‌توانند پس از ثبت نام، با مراجعه به قسمت «مشاهده وضعیت» در سامانه‌های مربوطه از وضعیت اعتباری خود مطلع شوند.‏
 به گزارش بانک مرکزی، به موجب تصمیمات اخذ شده با همکاری نهاد ریاست جمهوری در خصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقرر شده است: «اعتبارسنجی افراد متقاضی به سامانه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند اضافه شود.»
بر این اساس، طی هماهنگی‌های انجام شده از تاریخ 25‏ اسفند ماه 1401 استعلام رتبه‌بندی اعتباری متقاضیان بعد از ثبت‌نام در سامانه‌های مذکور صورت پذیرفته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به قسمت «مشاهده وضعیت» در سامانه‌های مربوطه از وضعیت اعتباری خود مطلع شوند.‏

مصرف برق از ۴۰ هزار مگاوات گذشت
فرایند رشد مصرف برق دوشنبه شب آغاز شده و میزان مصرف در ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه به عدد ۴۰ هزار و ۱۷۹ مگاوات رسید. گرچه هنوز هوای گرم در کشور فراگیر نشده و بسیاری از نقاط دارای هوای سرد است، اما نگاهی به آمار مصرف برق نشان از رشد مصرف شبانه دارد. 
تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق شب گذشته گرچه اندکی بالا به نظر می‌رسد، اما نسبت به زمان مشابه پارسال که میزان مصرف ۴۱ هزار و ۵۴۶ مگاوات بوده کاهش بیش از هزار مگاواتی دارد. بخش صنعت کشور شب گذشته ۵ هزار و ۶۹۹ مگاوات برق مصرف کرده است که نشان از رشد مصرف در این بخش دارد. میزان مصرف برق روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه، ۳۷ هزار و ۶۵ مگاوات بود که نسبت به زمان مشابه پارسال با مصرف ۳۸ هزار و ۳۷۳ مگاوات، کاهش حدود هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی