صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزارت فرهنگ و صداوسیما 
در حوزه VOD توافق می‌کنند

سیدمحمد هاشمی با بیان اینکه صدا و سیما و وزارت فرهنگ در صوت و تصویر فراگیر توأمان وظیفه دارند، گفت: در این خصوص هر دو نهاد وظایف‌‌شان را تفکیک کرده‌ و به صورت هم‌افزا عمل خواهند کرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صوت و تصویر فراگیر، هم صداوسیما وظایفی دارد و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص حدود و تفکیک وظایف هر دو دستگاه در حوزه صوت و تصویر فراگیر توافقاتی صورت گرفته است.حوزه‌هایی که مدیریت آنها اصالتاً با وزارت متبوع بوده است، در حوزه صوت و تصویر فراگیر هم این مسأله با راهبری و نظارت دنبال می‌شود که از این میان می توان به حوزه‌هایی مانند موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم سینمایی، کتاب، خبرگزاری ها و تبلیغات اشاره کرد. 
وی در خصوص معرفی نمایندگان وزارت ارشاد در شورای ساخت و شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی، اظهار کرد: یکی از موارد توافق‌مان این بود که دو نفر از وزارت فرهنگ در شورای ساخت و دو نفر هم در شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی معرفی شوند که این اتفاق رخ داده است. همچنین در نوشتن آیین‌نامه‌های مختلف در حوزه صوت و تصویر فراگیر و شوراهای تخصصی آن در هر دو دستگاه، نگاه هم‌افزایی و هماهنگی وجود دارد.امیدواریم با این تفکیک وظایف و توافق و‌ همدلی ایجاد شده، نهایتاً شاهد تقویت و تعالی تولیدات و محتوای فضای مجازی و قانون‌مداری در حوزه صوت و تصویر فراگیر باشیم.

 

پرتره نابغه وحدت‌گرا 
از شبکه مستند پخش می‌شود

مستند «آغازگر یک پایان» ساخته امید حسن‌زاده روایتی از زندگی پرفراز و نشیب محمدباقر صدر از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند، روایت جامعی از زندگی پرفراز و نشیب نابغه وحدت‌گرا علامه شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر است. این مستند با محوریت زندگی و آثار شهید صدر و مرور و بررسی اتفاقات تاریخی و زندگی علما و مراجع حوزه علمیه نجف ساخته شده است. این مستند به مقاطع مختلف زندگی شهید محمدباقر صدر، از اجازه اجتهاد در کودکی تا جابه‌جایی‌های چندباره قبر وی در دوران صدام حسین و رژیم بعث در عراق، می‌پردازد و راویانش شاگردان و اطرافیان سید محمدباقر صدر در عراق هستند، کسانی که از نزدیک با او در ارتباط بوده‌اند. سید محمدباقر صدر (۱۰ اسفند ۱۳۱۳ – ۱۹ فروردین ۱۳۵۹) دین‌شناس، اصولی، مجتهد، فیلسوف، اندیشمند، مرجع تقلید، مبتکر و نظریه‌پرداز شیعه و سیاستمدار عراقی بود. از او گاه به لقب شهید خامس و سید ذبیح القفا نیز یاد می‌شود.

 

فراخوان سومین دوره جایزه 
شهید اندرزگو منتشر شد

دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو»، برای برگزاری سومین دوره جایزه، از تمامی پدیدآورندگان و ناشران در سه ‌گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ و تاریخ شفاهی دعوت می‌کند تا آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن‌ دوران به دبیرخانه جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو ارسال کنند. پدیدآورندگان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را از پانزدهم فروردین‌ماه تا دهم اردیبهشت‌ماه 1402 برای دبیرخانه دائمی جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ارسال کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی