فوتبال ایران

درویش: از داخل تلاش می کنند پرسپولیس مجوز نگیرد

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس درباره بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بارگذاری مدارک سرخپوشان گفت: «خدا را شکر ما موفق شدیم کارمان را بدرستی انجام دهیم، ولی نمی‌دانم چرا اینقدر برایمان دشمن درست می‌شود. به نظرم بعضی‌ها عمداً می‌خواهند برای باشگاه مشکل ایجاد کنند و مثل سال قبل از داخل کشور بعضی‌ها کارهایی می‌کنند تا پرسپولیس مجوز نگیرد. به هر حال خدا را شکر ما مدارکمان را بارگذاری و تا تاریخ 10 فروردین ماه هم تمام بدهی‌ها و پرونده‌های خودمان را تعیین تکلیف کردیم.»
او ادامه داد: «قسمتی که در اختیار ما بود تعیین تکلیف بدهی‌هاست که ما آن را انجام دادیم. همانطور که می‌دانید مهمترین مسأله برای AFC انضباط مالی باشگاه‌هاست که ما تمام کارها را در این زمینه انجام دادیم. بخش دیگر مربوط به سخت‌افزار و مسائل دیگر است که اگر ایرادی در این زمینه گرفته شود از حوزه اختیارات باشگاه خارج است. »

 

محرومیت مدافع تیم ملی و تراکتور

با اعلام کمیته اخلاق، میلاد کر، بازیکن تیم باشگاه تراکتور و تیم ملی فوتبال جوانان به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال (مصاحبه تند علیه صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان) متخلف شناخته شده و به پرداخت 500 میلیون ریال جزای نقدی و یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شد. مستند به بند یک ماده 63 آیین نامه اخلاق و بند 4 ماده 103 آیین نامه انضباطی، محرومیت مندرج در رأی فوق بلافاصله به محض صدور اجرا و ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی، مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد شد. همچنین در صورت داشتن درخواست تجدیدنظر خواهی با رعایت تشریفات قانونی مندرج در ماده 63 آیین‌نامه اخلاق، باید ظرف مدت یک هفته لایحه اعتراضیه منضم به رسید پرداخت هزینه دادرسی در وجه فدراسیون فوتبال را به کمیته اخلاق ارسال کند. اما محرومیت کر اعتراض تراکتور را به دنبال داشت و این باشگاه دیروز لایحه دفاعی خود را درباره محرومیت میلاد کر به کمیته استیناف ارسال کرده است.

 

اقدام برای پرداخت قسط رادو

باشگاه پرسپولیس طبق توافقی که با بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان کروات سابق سرخپوشان دارد، باید تا تاریخ 25 فروردین ماه مبلغ 200 هزار یورو به‌عنوان قسط دوم مطالبات این بازیکن به حساب او واریز کند. در همین راستا نیز سرخپوشان طی روزهای گذشته با تأمین منابع مالی اقدام به واریز این مبلغ کرده‌اند تا این پول در موعد مقرر به حساب این بازیکن بنشیند و مشکلی از این بابت سرخپوشان را تهدید نکند. باشگاه پرسپولیس طبق توافق خود با رادوشویچ باید مبلغ 850 هزار یورو را در چهار قسط به حساب این بازیکن واریز کند که قسط اول به مبلغ 250 هزار یورو در ژانویه پرداخت شده بود. سرخپوشان در جهت دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در تلاش هستند تا مشکلی از بابت بدهی‌ها آنها را تهدید نکند.

 

توافق علیپور و پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس برای آپلود مدارک خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای تا قبل از 10 فروردین فرصت داشت با طلبکاران خود به توافق برسد و علی علیپور نیز یکی از طلبکارانی بود که مصاحبه‌های مدیر برنامه‌هایش تا حد زیادی هواداران پرسپولیس را نگران کرده بود. علیپور، در همان مذاکرات ابتدایی کل طلبش را به صورت نقد می خواست اما وقتی فهمید باشگاه توانایی پرداخت این مبلغ را به صورت نقدی ندارد و ممکن است از آسیا هم حذف شود، رضایت داد مطالباتش به صورت قسطی و در ازای دریافت چند فقره چک پرداخت شود. اینگونه شد که تا قبل از 10 فروردین، باشگاه پرسپولیس طلب ۹۰۰ میلیون تومانی علیپور را در قالب چند فقره چک و در زمان‌های مختلف به او پرداخت کرد تا با توافق با علیپور یکی از مشکلات اصلی خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای مرتفع کرده باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی