صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و پنج - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

صادرات حدود ۲۶ میلیون دلاری گاز مایع و نفتا از مسیر بورس انرژی ایران
در معاملات دیروز بورس انرژی ایران، فرآورده‌های برش هیدروکربن‌های ۵ کربنه و بالاتر و پنتان پتروشیمی تبریز و متانول پتروشیمی فناوران در رینگ بین‌الملل و آیزوریسایکل و حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، برش پنتان پتروپالایش کنگان، برش سنگین و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی جم و نیتروژن مایع شرکت فجر انرژی خلیج فارس در رینگ داخلی عرضه شد.
همچنین در معاملات روز دوشنبه نیز  ۷ هزار و ۷۶۵ تن حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان به ارزش ۵ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۲۷ دلار در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران معامله شد.
در این روز در رینگ داخلی  هزار و ۲۲۳ تن حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، هزار و ۷۰۰ تن متانول پتروشیمی شیراز، ۷۷۵ تن متانول پتروشیمی زاگرس، ۱۵۰ تن سوخت کوره سبک و ۲۴ تن نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز معامله شد.
ارزش 40 هزار میلیاردی معاملات در بازارفیزیکی بورس انرژی ایران در سالی که گذشت میزبان انواع معاملات فراورده‌های هیدروکربوری، برق، قراردادها، اوراق و گواهی‌ها به ارزش حدود یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال بود. در این سال ۷ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶۹۷ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال در دو رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران دادوستد شد که حدود ۸۹ درصد از ارزش کل معاملات آن در سال ۱۴۰۱ را تشکیل می‌داد. 

 

عرضه ۵۰۳ هزار تن شمش بلوم و ورق فولادی در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین میزبان عرضه ۳۰۰ هزار و ۸۰ تن ورق گرم، ۱۶۲ هزار و ۷۵۰ تن شمش بلوم، ۱۵ هزار تن ورق سرد، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار تن ورق رنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود بود.
به گزارش کالاخبر، در این تالار همچنین ۸ هزار و ۱۰۰ تن شمش آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، هزار و ۵۰۰ تن هیدروکسید آلومینیوم، ۸۰۰ تن شمش روی و ۴۰۰ تن بیلت آلومینیوم عرضه شد.
۳۱ هزار و ۵۰۹ تن مواد پلیمری و شیمیایی نیز در تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی عرضه  شد.
در تالار سیمان ۱۴۷ هزار و ۵۶۰ تن سیمان عرضه شد.
تالار صادراتی میزبان عرضه ۵۱ هزار و ۱۴۹ تن قیر، ۱۰ هزار تن شمش بلوم، ۵ هزار تن گوگرد گرانوله و ۳۱۶ تن اسید استیک بود.
در تالار حراج باز نیز ۷۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۶۰ هزار تن تختال C و ۴ هزار تن مس کاتد و ۵۰۶ تن پلی‌وینیل کلراید روی تابلو رفت.
بازار فرعی نیز عرضه ۵۰۰ تن اکسید آلومینیوم، ۳۰۰ تن الیاف استیپل‌پلی‌استر و ۴۰ تن الیاف استیپل اکریلیک را تجربه کرد.
تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع میزبان عرضه ۸۹۵ هزار و ۵۱۰ تن انواع کالا و محصول بود.

جستجو
آرشیو تاریخی