صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

اینجا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دوشنبه 14 فروردین ۱۴۰2 خورشیدی را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پیامی به «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، گفت: رهبران کشورهای اسلامی باید در این ماه مبارک با تکیه بر تعالیم قرآن و پایبندی به معنویت‌های این ماه پر خیر و برکت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را محقق کنند.
  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به شهادت دو تن از مستشاران نظامی ایرانی در سوریه موضع گرفت:«عادت رژیم صهیونیستی و سایر تروریست‌های دولتی در مواقع بحران، انجام اقدامات تروریستی در خارج از مرزهاست تا افکار عمومی را منحرف کرده و اجازه ندهند عمق مشکلات داخلی آنها روشن شود. اقدامات تروریستی بی‌پاسخ نخواهند ماند.»

  مجلس شورای اسلامی امروز و فردا تشکیل جلسه می‌دهد. «بررسی راهکارهای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای مهار تورم، رشد تولید» در کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و «بررسی علل تأخیر در پرداخت حقوق معلمان و عدم اجرای صحیح قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات از جمله موضوعات در دستور کار مجلس خواهد بود.

  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی علیرضا شریفی برزگر را به عنوان معاون اجرایی مجلس منصوب کرد. اتخاذ رویکرد مبتنی بر کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی در حوزه‌های اداری و مالی مجلس از جمله خواسته‌هایی است که در این حکم مورد تأکید قرار گرفته است.

  سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به برداشت ناصواب برخی اشخاص و رسانه‌ها از سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پیرامون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، گفت: در وضعیت ایشان و همراهان تغییری صورت نپذیرفته و پرونده سرنوشت آنان که در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه «باره» لبنان توسط نیروهای فالانژ ربوده شده‌اند، همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.

  دادستان کل افغانستان در دیدار با مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که بزودی زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های افغانستان آزاد می‌گردند.

  محسن پاک‌آیین سفیر اسبق ایران در باکو در اشاره به  ماجرای حمله مسلحانه بهمن ماه سال گذشته به سفارت جمهوری آذربایجان  از احتمال وقوع قاچاق انسان به عنوان مقدمه این ماجرا خبر داد. پاک آیین با بیان اینکه گذرنامه «گلنار علی یوا» همسر فرد مهاجم به «‫سفارت آذربایجان در تهران» نزد شوهرش بوده و این زن با کمک سفارت و برگ عبور، بدون رضایت شوهر در فروردین ۱۴۰۱ از ‫ایران خارج شده، گفت: این اقدام مصداق «قاچاق انسان» توسط یک نهاد دیپلماتیک است.

  هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ در پی حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توسط یک فرد مسلح، یکی از دیپلمات‌های آذربایجانی کشته و دو‌ نفر دیگر مجروح شدند. ضارب بلافاصله دستگیر و اعلام کرد که برای بازگردندان همسرش که به سفارت مراجعه کرده و به منزل بازنگشته دست به چنین اقدامی زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی