صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

   علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آیین‌نامه کاهش پلاستیک گفت: این آیین‌نامه در دولت سیزدهم مصوب و ابلاغ شد. براساس این آیین‌نامه سالی ۲۰ درصد نایلون و پلاستیک‌های زیر چهار میکرون ضخامت در کشور باید کاهش پیدا کند. به طوری‌که در یک بازه زمانی پنج ساله باید به صفر برسیم. همچنین مردم باید از ظروف سازگار با طبیعت و همچنین نایلون‌های غیرپلاستیکی با جنس‌هایی مانند پارچه استفاده کنند چراکه وقتی به طبیعت افزوده می‌شود یک بازه زمانی بسیار طولانی مدتی را باید طی کند تا کم‌کم جذب خاک شود.
 سرهنگ علی کریمی، فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه طی دو عملیات جداگانه پلیسی در مجموع شش تن چوب تاغ قاچاق در منطقه کشف شد، گفت: در مجموع این دو عملیات سه نفر دستگیر شدند.
 آمارهای رسمی وزارت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد در ماه فوریه 2023 درحالی‌که این کشور با زلزله‌های پی‌درپی روبه‌رو شده بود، سفر ایرانی‌ها به ترکیه نزدیک به ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بااین‌وجود، ایران همچنان چهارمین کشور پرمسافر در ترکیه است.
 جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور از عدم استقبال مسافران نوروزی از هتل‌ها خبر داد و گفت: در هفته دوم عید با کاهش ۳۵ درصدی ضریب اشغال هتل‌ها روبه‌رو بودیم.
 فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۲ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۳۵۴ تومان محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان در ایام‌ نوروز به‌فروش رفته است.
  قاسم عسکری، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در بندر چابهار نسبت به سال قبل در بازه زمانی شروع سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون را شاهد هستیم که این نشان دهنده علاقه مردم به تفریحات دریایی است.
 رضا سامه، مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و 49 نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.
 مهدی اسماعیلی بیدهندی، عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: یکی از مهم‌ترین تبعات خشکی تالاب هامون تبدیل شدن آن به کانون ریزگرد و درگیر شدن مردم سیستان با این ریزگردهاست که علاوه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی، سلامت مردم را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد. خشکی تالاب اکوسیستم تالاب را تحت تأثیر قرار داده و به نوعی ریشه حیات را در منطقه می‌خشکاند.
جستجو
آرشیو تاریخی