صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خبر پلاس

تکرار تجاوز صهیونیست ها به خاک سوریه
جنگنده های رژیم صهیونیستی برای سومین بار در چهار روز اهدافی در غرب سوریه را مورد حمله قرار دادند و با پاسخ پدافند هوایی این کشور روبرو شدند. به گزارش العالم، وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای زمان این حمله را 35 دقیقه بامداد دیروز اعلام کرد. صهیونیست‌ها از سمت شمال شرق بیروت حمله هوایی را تدارک دیده بودند و نقاطی را در شهر حمص و حومه آن هدف قرار دادند. خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) نیز نوشت یک منبع نظامی سوری شمار مجروحان در این حمله اشغالگران صهیونیست را 5 نظامی سوری اعلام کرد. همچنین خساراتی نیز به این مناطق وارد شده است. برخی منابع معتقدند پایگاه هوایی الضبغه در نزدیکی روستای الکدیر هدف ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. یک منبع رسمی ارتش سوریه نیز نوشت: «پدافند هوایی سوریه موشک های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرد.» وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را تلاشی برای فرار از هرج و مرج داخلی در این رژیم توصیف کرد و این حملات را بیانگر میزان همکاری و هماهنگی تنگاتنگ این رژیم با گروه های تروریستی دانست. رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون چندین بار به شهرها و مناطق متعددی از سوریه از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب و منطقه کفرسوسه در دمشق و منطقه تل المسیح در نزدیکی شهر شهبا دراستان السویدا حمله کرده است.

اعتراض بیروت به نقض حاکمیت لبنان
ودیع الخازن، وزیر سابق لبنان، تجاوز اسراییل به سوریه و نقض حریم هوایی لبنان را محکوم و تاکید کرد که این جنایت ادامه دار و نقض جدی حاکمیت کشورها است. به نوشته سانا وی گفت: «دولت اسرائیل هیچ راه گریزی از بحران داخلی خود پیدا نکرده است مگر اینکه حملات خود را از طریق حریم هوایی لبنان انجام دهد که نقض جدی قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی است.» قاسم هاشم، نماینده بلوک توسعه و آزادی در پارلمان لبنان نیز از دولت لبنان خواست به دلیل نقض حریم هوایی لبنان توسط دشمن صهیونیستی در حملات به خاک سوریه به سازمان ملل شکایت کند.

اعتراض روسیه به تنش آفرینی‌های امریکا
در این میان معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه گفت که نظامیان اشغالگر امریکایی در استان الحسکه دست به اقدامات تحریک آمیز زده اند که با اعتراض رسمی مسکو همراه شده است. دریاسالار اولگ گورینوف، معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه گفت: «اقدامات تحریک آمیز یگان‌های نیروهای مسلح امریکا در استان الحسکه ثبت شده است. در جریان گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه، حرکت دو گشت ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در مسیرهای تعیین شده ردیابی شده است.» در همین حال ارتش روسیه اعلام کرد با حمله به مواضع عناصر مسلح تروریستی در استان های ادلب و حماه ضربات سهمگینی به آنها وارد آورده است. واحد توپخانه ارتش سوریه مواضع عناصر مسلح تروریستی در اطراف شهرک های سفوهن، فلیفل، دیرسنبل، بینین در جبل الزاویه در حومه ادلب و سرمانیه و سهل الغاب در حومه حماه را نیز مورد حمله قرار داده است. ارتش سوریه از ابتدای هفته حملات گروه تروریستی جبهه النصره را دفع و شماری را به هلاکت رسانده و مجروح کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی