صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و سه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اخبــار استــانی

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نیمه‌شرقی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش پراکنده در برخی نقاط کشور و انتقال کاهش دما و هوای سرد به نیمه شرقی کشور و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر داد. صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور گفت: دوشنبه (۱۴ فروردین) در گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ خواهد داد. سه‌شنبه (۱۵ فروردین) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و چهارشنبه (۱۶ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب و غرب، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۱۷ فروردین) در شمال غرب ارتفاعات البرز، مرکزی، شمال شرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است از روز گذشته کاهش دما به نیمه شرقی کشور منتقل شد. در این روز در غالب مناطق کشور به‌ویژه در نیمه‌شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: از روز دوشنبه روند افزایش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهند بود.
همچنین بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در ساعت‌های ظهر تا شب در نواحی شمال شرقی و ارتفاعات استان گاهی نیمه‌ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است.

 

خدمات نوروزی هلال احمر از مرز ۵/۴ میلیون گذشت
سخنگوی طرح نوروزی هلال احمر از ارائه خدمات دارویی به ۴۶ هزار و ۸۳۰ نفر در ایام نوروز خبر داد و گفت: خدمات نوروزی هلال احمر به شهروندان به ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۹۱ مورد رسیده است.
وحید سلیمی‌ با اعلام آمار کلی خدمات نوروزی جمعیت در قالب طرح‌های امدادی، خدمات بشردوستانه، خدمات درمان، دارو و توانبخشی گفت: از ۲۴ اسفند تا پایان دوازدهم فروردین‌ماه، ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۹۱ خدمت نوروزی به هموطنان در قالب طرح‌های امدادی، خدمات بشردوستانه جوانان، پویش هلال رحمت و همچنین خدمات درمان و توانبخشی و معاینات حجاج در سطح کشور ارائه شده است.
سلیمی با اشاره به آغاز معاینات حج زائران در کشور هم گفت: با همکاری ۶۲۵۵ نفر/روز پزشک، معاینات ۳۴ هزار و ۴۹۸ زائر تا پایان روز گذشته انجام شده است؛ همچنین در این ایام ۱۱۵ هزار و ۵۰۳ خدمت توانبخشی، دارویی و درمانی با تلاش کادر دارویی و درمانی هلال احمر به مردم ارائه شده است. وی خاطرنشان کرد: خدمات نوروزی هلال احمر از روز ۲۴ اسفند با مشارکت ۴۲۱ هزار و ۹۶۰ نفر روز نیروی انسانی جوان، امدادگر، داوطلب و کارمند هلال احمر آغاز شده است و تا پایان سفرهای نوروزی‌ تداوم دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی