صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

موج جدید اعتصاب‌های اروپایی

چهار فرودگاه آلمان دیروز با لغو صدها پرواز خود، اعتصاب‌ها و اعتراض ها به دولت را در ماه های اخیر وارد مرحله جدیدی کردند، این در شرایطی است که در انگلیس نیز شمار زیادی از کارکنان بخش روادید با اعلام 5 هفته اعتصاب در ماه آینده و درخواست افزایش حقوق‌شان، مقامات این کشور را با تهدید بحرانی بزرگ در سیستم حمل و نقل روبه‌رو کرده‌اند.به نوشته رویترز، پیش بینی می شود شمار اعتصاب کنندگان انگلیسی به بالای هزار نفر برسد و مرکز این اعتصاب‌ها در لندن، لیورپول و گلاسکو اعلام شده است. گفته
می‏شود این اعتصاب به بخش های
 دیگر نیز تسری خواهد یافت.در همین حال به نوشته آناتولی، اوضاع در یونان نیز چندان مساعد نیست چراکه اتحادیه‌های خصوصی و دولتی در اعتصابی 24 ساعته، تقاضای یک سیستم حمل و نقل ایمن‌تر از دولت را داشته‌اند و خواستار محاکمه عاملان حادثه مرگبار ریلی 9 اسفند شده‌اند.

 

بیانیه ضد سوری غرب

در پی سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، مقامات امریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند هرگز روابط خود را با دولت سوریه عادی نخواهند کرد و تحریم ها علیه این کشور نیز تا زمان پیشرفت به سمت راه حل سیاسی ادامه خواهد داشت.به گزارش سایت النشره، این بیانیه در حالی صادر شد که بشار اسد برای نخستین سفر رسمی خود به خارج از منطقه خاورمیانه از زمان زلزله ماه فوریه، مسکو را به عنوان مقصد برگزید.

 

 

تهدید جدی  پیونگ یانگ

کره شمالی بامداد دیروز یک موشک دوربرد بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرد.خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی این موشک را شبیه به جدیدترین موشک بالستیک
قاره پیمای کره شمالی با نام هواسونگ 17 دانست. به نوشته رویترز، رسانه دولتی کره شمالی شلیک این موشک را در پاسخ به رزمایش‌های نظامی امریکا و کره جنوبی اعلام داشته است. این در حالی است که کیم جونگ اونگ، رهبر پیونگ یانگ نیز همزمان در پیامی واشنگتن و سئول را تهدید کرد که در صورت ادامه تحرکات نظامی خود در منطقه با اقدامات متقابل این کشور روبه‌رو خواهند شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی