گزارش و خبر

خوش خبر، مدیر جدید ‌شهداب یزد

مهری رنجبر/ امیر خوش خبر، سرپرست تیم والیبال نوجوانان، بعداز سال‌ها دوباره پا به باشگاه گذاشت. این بار به نام مدیر باشگاه شهداب یزد، قهرمان دو دوره لیگ برار والیبال. او بعد از سرپرستی تیم ملی والیبال، در این باره گفت: برگشت به باشگاه حس خیلی خوبی است. آن هم در باشگاه شهداب که یک باشگاه حرفه‌ای است. از طرف دیگر، ارتباط خیلی خوبی که با بازیکنانی مثل امیر غفور، مسعود غلامی، مهدی مهدوی و مؤذن و سرمربی تیم؛ رضا تندروان دارم، باعث شد مدیریت باشگاه شهداب را قبول کنم تا باری از دوش  مدیر شهداب بردارم. او ادامه داد: من همیشه بعد از باشگاه صنام و موفقیت هایش، پیشنهادات زیادی داشتم. حتی وقتی سرپرست تیم ملی بودم، از باشگاه‌ها ۲-۳ پیشنهاد خیلی خوبی داشتم اما برای اینکه‌ شائبه‌ای پیش نیاید و متهم به جانبداری از بازیکنی نشوم، آنها را رد می‌کردم. اما حالا که سرپرست تیم والیبال نوجوانان شدم و بازیکنان در تیم‌های لیگ برتری نیستند، بعد از پیشنهاد شهداب و مشورت با داورزنی، قبول کردم این تیم را در این سال سخت کمک کنم. شهداب بعد از قهرمانی لیگ، باشگاه‌های آسیا را دارد و به شرط قهرمانی هم در باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند. خوش خبر، مدیریت شهداب یزد را مخل سرپرستی‌اش در تیم نوجوانان نمی‌داند: شاید اوایل کار سخت باشد اما مشکلی پبش نمی‌آید و شک نکنید کم و کسری نمی‌گذارم. هرچند سال شلوغ والیبال، چالش بزرگی برای تیم نوجوانان است، اما حق بازیکنان مان را از این اوضاع شلوغ می‌گیریم.

 

تیم‌ملی والیبال ایران در گروه مرگ
تیم ملی والیبال ایران حریفان خود را در انتخابی المپیک شناخت. رقابت‌هایی که شاگردان بهروز عطایی برای رسیدن به آن کار سختی در پیش دارند. اولین راه که شاید بسیار هم دشوار باشد، موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک است که قرعه‌کشی آن دیروز به شکل رسمی برگزار شد و ایران حریفان خود را شناخت که طی آن بلندقامتان ایران در گروهA با برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم گروه شدند. در گروه B ژاپن، امریکا، اسلوونی، صربستان، ترکیه، تونس، مصر، فنلاند و در گروه C چین، لهستان، آرژانتین، هلند، کانادا، مکزیک، بلژیک، بلغارستان به رقابت می‌پردازند. بعد از پایان مسابقات تیم‌های اول و دوم هر گروه به شکل مستقیم راهی المپیک 2024 پاریس خواهند شد. پنج سهمیه دیگر هر گروه پس از پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 مشخص می‌شود که بر اساس دو اولویت انتخاب خواهند شد؛ اول اینکه همه قاره‌ها نماینده در المپیک پاریس داشته باشند و دوم هم اینکه تیم‌های برتر هر قاره که تا پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 به المپیک صعود نکرده باشند.

 

هندبال ساحلی، جهانی نشد

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با باخت مقابل عمان فینال آسیا و جواز قهرمانی جهان را از دست داد. شاگردان قشقایی راد که با شکست عربستان، کره و فیلیپین و باخت مقابل قطر، جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را گرفته بودند، برای صعود به فینال و تکرار جواز صعود به قهرمانی جهان، به مانع بزرگی به نام عمان دومین تیم پر افتخار آسیا خوردند و مقابل آن-2 صفر بازنده شدند؛ باختی که فینال آسیا و جواز قهرمانی جهان را از ایران‌گرفت و ساحلی بازان ایران باید برای سومی مقابل ویتنام قرار بگیرند. قطر و عمان هم برای قهرمانی به مصاف هم می‌روند.

 

برنامه پلی‌آف بسکتبال مشخص شد

دیدارهای هفته پایانی مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال برگزار شد و در گروه A، نفت آبادان در ثانیه پایانی با یک پرتاب سه امتیازی غافلگیر شد و نتیجه را 85-88به کاله مازندران واگذار کرد اما دیدار ذوب‌آهن با شهرداری گرگان نیمه‌کاره رها شد چراکه در چهار دقیقه پایانی بازی، هواداران اصفهانی با پرتاب بطری و لباس به داخل زمین و دادن الفاظ زشت به بازیکنان حریف باعث نیمه‌کاره ماندن بازی شدند و قرار است کمیته انضباطی رأی نهایی این مسابقه را صادر کند. در گروه B نیز نبوغ اراک از مس کرمان گذشت و مهرام تهران در مشهد، آویژه صنعت پارسا را 81-86 مغلوب کرد. بدین ترتیب براساس امتیازبندی در دو گروه، مرحله پلی‌آف طبق برنامه بین شهرداری گرگان - آویژه صنعت پارسا مشهد، کاله مازندران - نبوغ اراک، ذوب‌آهن - مس کرمان و نفت آبادان - مهرام تهران انجام می‌شود. بازی‌های این مرحله از ۱۷ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و اگر هر تیم به سه پیروزی از پنج دیدار برسد، به مرحله یک چهارم راه پیدا می‌کند.

 

کردستان جام قهرمانی را به خانه برد
تیم بسکتبال بانوان تیروژ حیات کردستان در بازی فینال چهارم مقابل شهرداری گرگان پیروز شد و عنوان قهرمانی لیگ بانوان را کسب کرد. این بازی در حالی انجام شد که تیم تیروژ 2-1 از حریفش پیش بود و تنها نیاز به یک برد داشت تا جام را از آن خود کند. در این مسابقه جذاب، دو تیم بازی پایاپایی داشتند و در حالی که در امتیاز 63 برابر بودند، آیدا گل‌محمدی با ریباند، توپ را از آن خود نمود و آن را تبدیل به گل برتری 65—63 برای تیروژ کردستان کرد. البته گرگانی‌ها به این امتیاز اعتراض داشتند، چراکه اعتقاد داشتند آیدا، گل را در زمانی به ثبت رساند که زمان بازی صفر شده بود. با این حال با بررسی فیلم بازی از طریق irs برتری را به کردستانی‌ها دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی