صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

تمهیدات ویژه حمل و نقل عمومی برای پنجشنبه و جمعه آخر سال

گروه اجتماعی/ امروز، پنجشنبه آخر سال برای بسیاری از کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند، پنجشنبه متفاوتی است. پنجشنبه‌های آخر سال ترافیک سمت بهشت زهرا حکایت از رفت و آمد کسانی دارد که عزیزی را از دست داده اند؛ با گلدان‌های گل و گلاب و حتی گاهی سفره‌های هفت سین راهی بهشت زهرا می‌شوند تا این روز را ساعتی کنار عزیزانشان باشند. هر سال شهرداری تمهیدات ویژه‌ای را برای رفت و آمد تهرانی‌ها به بهشت زهرا تدارک می‌بیند. از جمله رفت و آمد، جای پارک و کنترل ترافیک و...آرامستان بهشت زهرا(س) تهران مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام دفاع مقدس، انقلاب و مدافعان حرم است.
نشست مشترک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و رئیس پلیس راهور تهران نیز روز گذشته برگزار و آخرین تمهیدات برای ترافیک روان در روز پنجشنبه و جمعه پایانی سال در مبادی منتهی به این آرمستان تشریح شد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در این باره گفت: نکته اول اینکه از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۲۵ اسفند، درها برای زیارت اهل قبور باز خواهد بود و شهروندان این موضوع را برای مدیریت حضور مدنظر قرار دهند.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز و فردا از ساعت ۵:۳۰ صبح نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از میدان خراسان، شهرک شهید محلاتی، شهرک ولیعصر(عج)، پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی و میدان شهرری به محل بهشت زهرا(س)، اقدام می‌کند. در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه بازگردانده خواهند شد.
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک، تمهیداتی اندیشیده و به‌صورت ویژه در خط یک مترو خدمت‌رسانی دارد. در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران فقط تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش بازمی‌گردند اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (۲۵ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۱) همه قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا(س) خواهد شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همچنین به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در روز پنجشنبه تأکید کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی