صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

گزارش و خبر

نصیر شلال:اردونشینان
باید انضباط را بپذیرند

نواب نصیر شلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری لیست 18 نفره برای حضور در اولین اردو را اعلام کرد .این اردو از 7 فروردین در آکادمی ملی المپیک با 18 وزنه‌بردار علی داوودی، آیت شریفی، علیرضا یوسفی، علی هاشمی، مهدی کرمی، امیر عزیزی، سهراب مرادی، رضا دهدار، رضا بیرالوند، کیانوش رستمی، ایوب موسوی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، علیرضا اسفندیاری، علیرضا معینی، مسعود ممیوند و پوریا اکبری برپا می‌شود. تمرینات تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در جینجوی کره‌جنوبی به تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌‌ماه پیگیری می‌شود.نواب نصیر شلال، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در خصوص شرایط حضور در اردو گفت: وزنه‌برداران دعوت شده از افراد باتجربه و حرفه‌ای هستند و انتظار دارم با آمادگی مناسب به اردو بیایند و تمامی شرایط تمرینات را با حفظ نظم و انضباط بپذیرند.»او با تأکید بر انجام آزمایشات دوپینگ از ملی‌پوشان، درباره انتخاب افراد این چنین توضیح داد:«وزنه‌برداری سال‌ها از شرایط مطلوب و پشتوانه‌سازی محروم بوده و تمام داشته ما در حال حاضر همین افراد هستند. به عنوان عضو کمیته فنی از ابتدای سرپرستی سجاد انوشیروانی در جریان وضعیت تیم‌ها و وزنه‌برداران قرار داشتم و این ترکیب با نظر کادر فنی انتخاب شده است.»اما سرمربی تیم ملی به غیبت رسول معتمدی نیز اشاره کرد :«او با توجه به آسیب‌دیدگی که داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت. حضور او منوط به نظر و مجوز پزشک متخصص است.»

 

شنبه، رونمایی از20 والیبالیست نوجوان

محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان، ترکیب 20 نفره تیمش برای قهرمانی جهان آرژانتین را شنبه هفته آینده رونمایی می‌کند. او می‌گوید: «ما سعی کردیم بازیکنانی که قهرمانی نوجوانان آسیا را تجربه کرده‌اند از بقیه بازیکنان جدا نکنیم و آنها در دو گروه تقسیم شده‌اند تا از نظر فنی با بقیه رقابت کنند. البته قرار است عملکرد بازیکنان دو گروه آنالیز شود و از جمع 46 نفر 18 تا 20 نفر  10 فروردین ماه به اردوی اصلی دعوت ‌شوند.»به گفته او تیمش از 27 فروردین ماه در مشهد تمرین می‌کند: «با شروع  اردوی تیم ملی در سالن فدراسیون، ما برای تمرین به مشهد می‌رویم. هیأت مشهد خیلی اصرار به میزبانی از تیم ما دارد، البته ما  به شرط کف‌پوش  استاندارد سالن مهران در مشهد اردو می‌زنیم. چرا که مهم است بچه‌ها در شرایط استاندارد تمرین کنند.»سرمربی تیم نوجوانان درباره بازی تدارکاتی تیمش با ایتالیا می‌گوید: «ایتالیایی‌ها بازی‌های  اروپایی را در همه رشته‌ها دارند  و بنابراین نمی‌توانند با تیم ما تدارکاتی داشته باشند و تنها پیش از قهرمانی جهان  درآرژانتین فرصت بازی تدارکاتی با آنها را داریم و  به همین دلیل احتمالاً چند مسابقه تدارکاتی در آرژانتین انجام می‌دهیم.»

 

حقدادی، رئیس جدید ژیمناستیک شد

فدراسیون ژیمناستیک، یکسال و 8 ماه بعد از پایان دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی و کش و قوس های زیاد ۶ ماهه برای دل کندن او از فدراسیون و حضور سه سرپرست  (حمید احمدی، زهره مرزوقی و عابد حقدادی) مجمع ۵۰ نفره خود را برای تعیین رئیس جدید تشکیل داد. حدنصاب رسمیت ۳۴ نفر بود و ۴۹ نفر ازاعضا  حاضر بودند و ۲۶ رأی اکثریت مطلق آرا می‌شد.  زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون هم یکی از چهارکاندیدای ریاست بود و رئیس مجمع ، با حضور در جلسه و اطلاع از عدم تأیید صلاحیتش مجمع را ترک  کرد و ۲۱ نفر از اعضای مجمع  هم در حمایت او سالن را ترک کردند. اما یوسف الطبا، نماینده  سوری فدراسیون جهانی ژیمناستیک، به دلیل حضور نصف به علاوه یک نفر از اعضای حاضر در مجمع، اجازه برگزاری انتخابات را داد. بنابراین مجمع با تأخیر 30 دقیقه ای به ریاست محمدرضا پولادگر برگزار شد . البته مقداد قلندرپور قبل از جلسه انصراف داد وعابد حقدادی و حبیب نوظهوری با هم رقابت کردند.عابد حقدادی در دوراول  ۱۸ رأی از مجموع ۴۹ رأی را گرفت و نوظهوری ۸ رأی و با این حساب انتخابات به دور دوم رفت. حقدادی در دور دوم صاحب  20 رأی شد و نوظهوری هم  6 رأی آورد. با این حساب  حقدادی رئیس چهار سال آینده فدراسیون ژیمناستیک شد.

 

عمان حریف هندبال ساحلی ایران

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با باخت مقابل قطر در بازی آخر دور مقدماتی، حریف عمان در نیمه نهایی قهرمانی آسیا شد. تیم قشقایی‌ راد، دیروز با نتیجه 2 بر صفر باخت. با این حساب تیم ملی هندبال ساحلی ایران با دومی دور مقدماتی فردا ساعت 11:15 مقابل عمان سرسخت قرار می‌گیرد؛ تیمی که فروردین‌ماه 1401 در قهرمانی آسیای تهران‌، ایران از آن باخت. قطر هم با ویتنام بازی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی