صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

شب رؤیایی هالند در لیگ قهرمانان اروپا

تاریخ‌سازی بچه غول با گلات!

منچسترسیتی به لطف بچه غول نروژه‌ی‌اش یک نتیجه خیره‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا به‌دست آورد و در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها با هفت گل لایپزیش را در هم کوبید.
این درحالی است که بازی رفت این دو تیم در خاک آلمان به تساوی 1-1 کشیده شده بود ولی  سیتیزن ها با درخشش هالند در بازی برگشت با 7 گل کار را یکسره کردند.
ارلینگ هالند مهاجم نروژی منچسترسیتی با زدن 5 گل در این بازی ستاره بی چون و چرای تیمش بود  و با همان سه گل اولش به یکی از رکوردهای امباپه رسید. هالند با 22 سال و 236 روز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که توانسته در لیگ قهرمانان اروپا 30 گل به ثمر برساند. این رکورد قبل از این در اختیار امباپه بود که با 22 سال و 352 روز به 30 گل در لیگ قهرمانان رسیده بود.
این مهاجم سیتی همچنین در این بازی رکورد رود فن نیستلروی را هم شکست و در کمترین زمان ممکن  فقط با 25 بازی به 30 گل زده در لیگ قهرمانان رسید.
بچه غول حالا با 43 گل و پاس گل  با قدرت به حضور خود در صدر لیست بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا از حیث گل و پاس گل  ادامه داد  و نزدیک ترین تعقیب کنندگانش مسی با 34 و کیلیان امباپه با 32 گل هستند.
ایلگای گوندوگان و کوین دی بروینه  هم دیگر گلزنان سیتی در این بازی بودند.
گواردیولا: اگر هالند را تعویض نمی‌کردم زندگی‌اش کسل‌کننده می‌شد!
پس از اینکه هالند در عرض 35 دقیقه موفق شد، پنج‌بار دروازه لایپزیش را باز کند، پپ گواردیولا تصمیم گرفت او را در دقیقه 63 تعویض کند و خولیان آلوارز را به زمین بفرستد. ستاره نروژی با این تعویض، فرصت تبدیل شدن به نخستین بازیکنی که در لیگ قهرمانان دبل هت‌تریک می‌کند را از دست داد. گواردیولا در خصوص علت تعویض شدن گلزن نروژی تیمش گفت: «اگر او به این رکورد بزرگ در 22 سالگی دست می‌یافت، فوتبال و زندگی‌اش کسل‌کننده می‌شد.  این تعویض انجام شد تا او در آینده هدفی داشته باشد، چه اینجا و چه در جای دیگر. پنج گل مسی برابر بایرلورکوزن؟ شما خبرنگاران به یادم آوردید، خودم حواسم نبود. با این‌حال من تعویض را به این دلیل انجام دادم چون بازی تمام شده بود. می‌خواستم سایر بازیکنان هم تا جای ممکن بتوانند بازی کنند. هالند در 60 دقیقه به رکورد مسی رسید؛ کسی چه می‌داند اگر او 90 دقیقه بازی می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟»
جستجو
آرشیو تاریخی