صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

دومین حریف ایران در فروردین مشخص شد

بازی با تیم مربی سابق تیم ملی!

تیم ملی فوتبال ایران، این هفته‌ سرمربی خود را شناخت و امیر قلعه‌نویی سکاندار هدایت یوزها شد تا این سرمربی باتجربه در آستانه 60 ‌سالگی چالش جدیدی را تجربه کند. البته قلعه‌نویی پیش‌تر حضور در تیم ملی را تجربه کرده است اما حالا او در وضعیتی متفاوت، به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب شده و باید تیم ملی را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده کند و مسیر دشواری را در مقابل خود می‌بیند.
مدیران فدراسیون فوتبال پیش از انتخاب سرمربی جدید، برای بهره‌‌وری حداکثری از تعطیلات فیفادی ماه مارس به دنبال هماهنگی برای انجام بازی دوستانه بودند و مذاکراتی در این زمینه صورت گرفت که در ابتدا گفته شد توافقات با فدراسیون‌های فوتبال روسیه و عراق برای انجام بازی تدارکاتی انجام شده اما در نهایت، عراقی‌ها حاضر به برگزاری مسابقه در تهران نبوده و به دنبال میزبانی در بغداد بودند که همین مسأله چالش‌آفرین شده و سبب آن شد تا مصاف تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و عراق لغو شود. اما روسیه درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری بازی دوستانه را پذیرفته و طبق توافقات انجام شده قرار است کاروان این تیم در نخستین روز از فروردین‌ماه 1402 وارد تهران شود تا سوم فروردین با ایران دیدار کند.
هر چند که هنوز زمان دقیق برگزاری این مسابقه از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده اما با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، احتمالاً مسابقه دو تیم زیر نور و بعد از اذان مغرب در ورزشگاه آزادی تهران به انجام می‌رسد.
قلعه‌نویی هم قرار است از روز بیست‌ و هشتم اسفندماه رسماً کار خود را در کمپ تیم‌های ملی آغاز کند تا دور جدید اردوهای تیم ملی با حضور او آغاز شود و باتوجه به برنامه مسابقات بازیکنان لژیونر، آنها هم قرار است نهایتاً تا اول فروردین‌، خود را به کادرفنی جدید تیم ملی معرفی کنند. نکته‌ای که درخصوص ادامه برنامه‌های تیم ملی بعد از بازی با روسیه وجود دارد، تدارک برای بازی دوم دوستانه یوزها بود و مسئولان فدراسیون طی روزهای اخیر، مذاکراتی درخصوص برگزاری این  بازی دوستانه انجام دادند که بر اساس آن  مشخص شد کنیا دومین حریفی است که قرار است شاگردان قلعه‌نویی برابر آن به میدان برود. این کشور آفریقایی در رنکینگ فیفا در رتبه 101 قرار دارد و بتازگی دوران تعلیق خود را پشت سر گذاشته است. فدراسیون فوتبال کنیا نیز با صدور اطلاعیه‌ای در وب سایت رسمی خود، این خبر را تأیید کرد. نکته جالب اینکه هدایت کنیا را انگین فیرات بر عهده دارد. سرمربی ترکیه ای – آلمانی که پیش از این سابقه هدایت سایپا و سپاهان را در کارنامه دارد و در تیم ملی ایران نیز دستیار علی دایی بود. فدراسیون فوتبال کنیا حتی فهرست 34 نفره‌ای از بازیکنان مورد نظر فیرات را برای دیدار با ایران اعلام کرده است که مایکل اولونگا سرشناس‌ترین شخص حاضر در این لیست است. از دیگر موارد جالب این بازی دوستانه این است که دیدار با ایران، نخستین بازی بین‌المللی برای کنیا، بیش از یک سال پس از تعلیق فوتبال این کشور توسط فیفا است. در پوستری که فدراسیون کنیا منتشر کرده، تاریخ این دیدار 28 مارس مصادف با هشت فروردین عنوان شده است.

 

بــــرش

دو گزینه ایرانی کادر فنی تیم ملی مشخص شدند

با توجه به اینکه قرار است تمرینات تیم ملی فوتبال برای بازی‌ تدارکاتی مقابل روسیه در فیفادی از 28 اسفندماه آغاز شود، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان روز سه‌شنبه از کمپ تیم‌های ملی و مجموعه پِک بازدید کرد. در این بازدید، زمین تمرین و همچنین استقرار ملی‌پوشان در هتل مشخص شد. در مورد دستیاران قلعه‌نویی نیز همان طور که عنوان شده، سه دستیار خارجی مدنظر سرمربی تیم ملی قرار دارند که دستیار اولش از کشور پرتغال است که در دوره جام جهانی حضور داشته است. مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌ها نیز خارجی هستند که روی تاوارس مربی گلرهای پیشین سپاهان گزینه پیوستن به کادر فنی تیم ملی است و فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با باشگاه برزیلی است که تاوارس تحت قرارداد آنهاست. در میان گزینه‌های ایرانی، سعید الهویی دستیار قلعه‌نویی در گل‌گهر در کادر فنی تیم ملی حضور خواهد داشت و وحید هاشمیان به همراه یک نفر دیگر نیز جزو گزینه‌های ایرانی کادر فنی ژنرال هستند. البته اگر گل‌گهر بخواهد با دستیاران فعلی قلعه‌نویی تا پایان فصل ادامه دهد، الهویی پس از پایان بازی‌های تیم ملی در فیفادی به سیرجان بازمی‌گردد. قلعه‌نویی دیروز به سیرجان رفت تا برای دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی گل‌گهر مقابل فولاد روی نیمکت این تیم بنشیند و سپس به طور کامل از مجموعه گل‌گهر جدا خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی