صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

بهادری جهرمی اعلام کرد

رشد اقتصادی سال 1401، 5.3درصد

سخنگوی دولت، روز گذشته در آخرین نشست خبری خود در سال جاری، دستاوردها و اقدامات دولت در سال 1401 را تشریح کرد. علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه امسال میزان یارانه‌ها پس از ۱۲ سال تغییر کرد و با افزایش ۱۰ برابری رقم یارانه‌ها از ۴۵ هزار تومان به ٣٠٠ و ۴٠٠ هزار تومان رسید، اظهارکرد: در سال جاری شاهد حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی بعد از یک دوره ۱۰ ساله با متوسط رشد نزدیک به صفر بودیم که نشانگر افزایش سطح درآمدهای عمومی در گذر زمان است. تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها و تبدیل بیش از ۵۰۰ مجوز به‌صورت ثبت‌محور، اتصال حدود ٩۵ درصد دستگاه‌های اجرایی به درگاه پنجره ملی الکترونیک، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ١١ سال و شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و ۶۰۳ شرکت‌های دولتی برای نخستین بار در کشور، از جمله موارد مورد اشاره سخنگوی دولت بود.
بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه توافق ایران و عربستان نشان داد حل مسائل منطقه‌ای و جهانی صرفاً از مسیر غرب نمی گذرد، اظهارکرد: سیاست خارجی این دولت از ابتدا توسعه روابط همسایگی و اولویت بخشی به سیاست دیپلماسی منطقه ای و همسایگی بوده و توجه ویژه به این دیپلماسی همسایگی قطعاً با هماهنگی ها و تعاملات کشورهای منطقه صورت می گیرد و آسیایی ها اداره آسیا را هرچه بیشتر از گذشته در گذر زمان به دست خواهند گرفت.
وی درباره مهار تورم نیز گفت: عملکرد دولت در یک سال و نیم گذشته روشن است. تورمی که دولت سال گذشته تحویل گرفت، ۶۰ درصد بود و امسال به ۴۰ درصد رسیده و حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی