صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

شهید، آموزگار غلبه بر مشکلات

آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت روز شهید خاطرنشان کرد که شهدا به ما آموختند که می‌توانیم با اتکا به خدا بر مشکلات فائق شویم

روز گذشته مراسم روز شهید با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و با سخنرانی آیت‌الله رئیسی، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. همچنین پیکرهای پاک و مطهر ۷۱ شهید هشت سال دفاع مقدس نیز روز گذشته از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این مراسم، با بیان اینکه روز شهید، از آن جهت که یکبار دیگر نام، راه، هدف و مقصد شهدا را به همگان یادآوری می‌کند، مهم است، امنیت، وحدت، انسجام و همچنین عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را حاصل خون مطهر شهیدان دانست و گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها، فتنه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم بوده‌اند، اما شهدا نه با حرف، بلکه با عمل به ما آموختند که می‌توانیم با اتکا به خدا بر مشکلات فائق شویم.
آیت‌الله رئیسی خون مطهر شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها دانست و اظهارکرد: امروز که دشمنان با ابزارهای مختلف می‌خواهند افکار و رفتار جاهلیت مدرن را بر جوامع حاکم کنند، این خون مطهر شهداست که از جامعه ما جهل‌زدایی می‌کند.

با‌وجود کمبودها، مردم امیدوارترند
رئیس جمهور در ادامه اغتشاشات اخیر در کشور را جنگ ترکیبی رسانه‌ای، اقتصادی و شناختی دشمن با هدف توقف پیشرفت‌های ملت ایران عنوان کرد و افزود: تجربه ۴۴ ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که دشمنان تاکنون در مقابل ملت ایران ره به جایی نبرده‌اند و بعد از این نیز نخواهند برد، چرا که ملت ایران به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیم و افتخارآفرینی رسیده‌اند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم ما امروز به‌رغم وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها از همیشه امیدوارترند، تأکید کرد: گواه صدق این مدعا حضور گسترده آحاد مردم با سلایق مختلف در راهپیمایی باشکوه و عظیم ۲۲ بهمن امسال است.

قدردانی از شهدا با عمل به
وصیت نامه‌ها
رئیس جمهور قدردانی از خون شهدا را در خدمت به خانواده معظم آنان و عمل به وصیت‌شان در حفظ ارزش‌ها و عمل به امر ولی فقیه دانست و تأکید کرد: وصیت‌نامه شهدا منبع الهام‌بخشی برای اقدام و عمل همه مسئولان و دستگاه‌ها و نهادهای نظام است تا مسیر نورانی آنها کمرنگ نشود.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه خون مطهر شهدا ضامن انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: از آنجا که اصل و اساس این نظام و انقلاب با خون مطهر شهدا عجین شده است، هاضمه نظام اسلامی هیچگونه فسادی را نمی‌پذیرد؛ هر چند ممکن است فاسدان در کشور چند صباحی جولان داشته باشند، اما قطعاً بقا نخواهند داشت.

صیانت از عفاف و حجاب؛ خواسته خانواده‌های شهدا
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را خواسته بحق خانواده شهدا و عمل به ضرورت دینی و قانونی عنوان و تصریح کرد: امروز توجه و احترام به قانون مورد قبول و اجماع همه شهروندان است، چرا که کشور باید بر مدار قانون اداره شده و بی‌توجهی به قانون نباید باب شود.

ترفند تعطیلی تحصیل، ناکام خواهد ماند
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای رواج هرج و مرج، آشوب و بی‌قانونی در کشور با ترفندهای پیچیده، ادامه داد: امروز برنامه دشمنان تعطیلی تحصیل با ایجاد نگرانی در دانش‌آموزان و والدین آنان و تعطیلی کسب و کار با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی است، اما این بار نیز ناکام خواهند ماند و ره به جایی نخواهند برد.
پیش از سخنان رئیس جمهور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان، گزارشی از عملکرد یکساله این بنیاد ارائه داد.همچنین با حضور رئیس جمهور «سامانه اسناد افتخار» شامل ۹ میلیون سند فیزیکی و دیجیتالی باقیمانده از شهدا رونمایی شد.در این مراسم همچنین سرکار خانم نان‌پرداز مادر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی در سخنانی به بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش پرداخت.

 

 

بــــرش

ورود پیکر مطهر 71 شهید دفاع مقدس به کشور
 روز گذشته پیکرهای پاک و مطهر ۷۱ شهید هشت سال دفاع مقدس روز سه‌شنبه از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند. به گزارش ایرنا، سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این آیین، گفت: این پیکرهای مطهر در مناطق عملیاتی فکه شمالی و جنوبی، چم هندی و چم سری، شرهانی، جزایر مجنون، شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند.
وی افزود: این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر و بدر، کربلای پنج و تک دشمن در سال پایانی جنگ هستند که از طریق مرز شلمچه به میهن بازگشتند.
 سردار باقرزاده گفت: طی یک سال گذشته تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ پیکرهای مطهر ۲۷۷ شهید در کل محورهای عملیاتی برون مرزی تفحص شده‌اند. اقشار مختلف مردم آبادان، خرمشهر، عشایر عرب منطقه و کاروان‌های راهیان نور در آیین ورود پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس به میهن اسلامی حضور داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی