صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبار

عفو نشدگان اغتشاشات
کمتر از نیم درصد

پس از اعلام تعداد عفوشدگان، برخی از افراد و رسانه‌ها، براساس تعداد عفوشدگان مدعی شدند، این افراد در زندان بوده‌اند، این در حالی است که آمار اعلامی مربوط به تعداد پرونده‌هایی است که در این خصوص تشکیل شده است، نه تعداد بازداشت‌شدگان. به گفته رئیس قوه قضائیه، تعداد قلیلی از این افراد در زندان بودند و اکثراً یا با قرار صادره در بیرون از زندان بودند و یا هنوز رسیدگی به پرونده آنها تکمیل نشده بود. به گزارش میزان، براساس اعلام حجت‌الاسلام  رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه، طبق استعلام صورت گرفته از دادگستری استان‌های مختلف، در کل کشور کمتر از نیم درصد افراد مرتبط با حوادث اخیر مشمول عفو قرار نگرفتند و در برخی استان‌ها
صد درصد این افراد شامل عفو شدند.

 

پایان بررسی بودجه 1402
در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از پایان جلسه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور خبر داد. به گزارش مهر، هادی طحان ‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتر نوشت: پس از ۱۶ جلسه فشرده و پیاپی، بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در شورای نگهبان به پایان رسید و ابهامات و ایرادات شورا در خصوص این لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

 

ناوگروه ۸۶ ارتش
رکورد دریانوردی ایران را شکست

ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دنا و ناو لجستیک مکران، با طی مسافت 51 هزار کیلومتر، رکورد دریانوردی نظامی ایران را شکست. به گزارش تسنیم، مأموریت ناوگروه 86 (ملقب به ناوگروه 360) به‌منظور گشت‌زنی در آب‌های دوردست و حراست از خطوط مواصلاتی تجاری ایران در دریاها، از اوایل مهرماه آغاز شده و اخیراً در بندر ریودوژانیروی برزیل نیز پهلو گرفته است. پیش از این، ناوگروه 75 نداجا متشکل از ناوشکن سهند و ناو لجستیک مکران، با طی مسافت حدود 45 هزار کیلومتر در سفر به سنت‌پترزبورگ روسیه، رکورددار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی