صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دوشنبه 22 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به مناسبت بیست‌و‌دوم اسفند‌ماه و روز بزرگداشت شهدا، در پیامی یاد و نام شهدای عزیز ایران اسلامی را گرامی داشت و با ستایش از صبر و پایداری خانواده‌های گرانقدر شهدا، تأکید کرد: هیچ قدرت مادی در دنیا توان مقابله با فرهنگ شهادت را ندارد.
  روز گذشته حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موافقتنامه جامع همکاری‌های بلندمدت آخرین دیدگاه‌های خود را مورد بررسی قرار دادند. لاوروف در این گفت و گو از توافق حاصل شده میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

  ابهامات و ایرادات شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه بودجه سال آینده کشور در کمیسیون تلفیق برطرف شد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی در خصوص بررسی لایحه بودجه 1402 به مردم گزارش داد.

   دولت به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور برای حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع توسعه اقتصادی مأموریت ویژه داد. محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی «زیرساخت‌های حقوقی پیشرفت اقتصادی» با اعلام این موضوع گفت: با همفکری و همیاری نمایندگان جامعه اقتصادی کشور، این ظرفیت وجود دارد تا با تنقیح و تصریح قوانین و مقررات شرایط کسب‌وکار‌ها تسهیل شود.
 
  محمد‌کاظم آل‌صادق سفیر ایران در بغداد ضمن دیدار و رایزنی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق، پیام قدردانی مقامات ایران از عراق را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و به نتیجه رسیدن تلاش‌ها در مسیر تفاهم ایران و عربستان به السودانی منتقل کرد و دعوتنامه مکتوب سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران برای سفر به تهران را به رئیس‌جمهور عراق تحویل داد.
   مجتبی رضاخواه و عباس گلرو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه مجمع اتحادیه بین‌المجالس جهانی در منامه بحرین با رئیس مجلس عراق دیدار و بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تأکید کردند.

   علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اعلام اختصاص سه شعبه ویژه به‌ منظور رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی از رسیدگی به 101 پرونده مطبوعاتی و سیاسی با حضور اکثریت و اثرگذار اعضای هیأت منصفه در دوره اخیر خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی