صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

کتابخوان

جوانی ربوده شده
کارول مارکوویچ و بتانی مندل

در این کتاب توضیح داده شده چگونه رادیکال‌های چپ یا راست، نسل جوان را هدف تبلیغات خود قرار می‌دهند و با تلقین آنها را وادار می‌کنند تا در مسائل مختلف از سیاست گرفته تا آموزش، پزشکی، فرهنگ و جامعه به طریقی بیندیشند که آنها می‌خواهند. این رادیکال‌ها با ظرافت تمام بدون اینکه خانواده‌های نگران متوجه چنین چیزی شوند، این کار را انجام می‌دهند.

 

بد نیست از کاپیتالیسم عصبانی باشید
برنی سندرز

سناتور دموکرات امریکایی در کتاب خود که پرفروش‌ترین کتاب ماه اخیر نیویورک تایمز شده، برای خواننده خود از حقایق تلخ کاپیتالیسم و اینکه چگونه این سیستم میلیونرها را میلیاردر و کارگران را فقیر می‌کند، می‌گوید و اینکه اشکالی ندارد از کاپیتالیسم عصبانی باشند البته به شرط اینکه کار برای جدایی جامعه از سرمایه‌داری انجام دهند.

 

مردم پوتین
کاترین بلتون

این کتاب روایتی غربی از زندگی ولادیمیر پوتین ارائه می‌دهد و می‌گوید که او چگونه وارد «کا‌گ‌ب» شد، چطور روسیه را دیگر بار به اوج خود رساند و پس از آن چگونه غرب را به چالش کشید. این کتاب همچنین به اتهاماتی که غربی‌ها علیه پوتین مطرح می‌کنند و نظیر مداخله‌اش در انتخابات 2016 امریکا و حمایت از سیاستمداران افراطی پرداخته است.

 

بحران کاپیتالیسم دموکراتیک
مارتین وولف

نویسنده کتاب به این مسأله پرداخته که آیا دموکراسی و نظام سرمایه‌داری قادر هستند کنار هم قرار گیرند و اینکه آیا اگر این دو از هم جدا شوند باید منتظر فروپاشی سیستم اقتصادی شکننده جهان و به عبارتی فاجعه‌ای بزرگ بود؟ او در نهایت به این نقطه رسیده است که هر دوی این مفاهیم برای رسیدن به درجه پیشرفت نیازمند یکدیگر هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی