صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

اخبار

اصلاح قانون کار ضروری است
مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح قانون کار ضروری است اما باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار کرد: هر فردی که مسئولیت می‌پذیرد باید با همه سختی‌ها و مشکلات برای خدمات‌دهی بهتر و بیشتر تلاش کند.
وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید استفاده شود.
مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه‌های بالای ایجاد اشتغال در کشور تأکید کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری عظیمی برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر داشته‌ و باید برای حفظ و ماندگاری و توسعه اشتغال در این منطقه تلاش شود.
عباسی با تأکید بر لزوم اصلاح قانون کار تصریح کرد: ساماندهی حوزه کار و کارگری با جدیت دنبال می شود.
وی تأکید کرد: اشتغال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر فردی که شاغل می‌شود روی جمع کثیری تأثیرگذار است.

 

جذب کارجویان به بازار با کسب تجربه در محیط واقعی کار
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد را در ایجاد شغل و تثبیت آن مؤثر دانست و گفت: بهره‌مندی متقاضیان کار از آموزش‌های مهارتی و کسب تجربه در محیط واقعی کار زمینه اشتغال و جذب افراد به بازار کار را فراهم می‌کند.
غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر نقش مهارت در افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها، تربیت سرمایه‌های انسانی کارآمد و توانمند را در تثبیت و ایجاد اشتغال مؤثر خواند.
وی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را از جمله شرکای اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نام برد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در توسعه نهضت ملی مهارت‌آموزی و تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد اثرگذار باشند و از این طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یاری دهند.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک سازمان حاکمیتی است که مأموریت اصلی آن تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه‌ماهر در چهارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مهارت‌آموزی و استانداردهای آموزشی است اما ارائه آموزش‌های مهارتی باید توسط همه شرکای اجتماعی صورت پذیرد.
حسینی‌نیا در عین حال به هزینه‌های سنگین آموزش‌های مهارتی نیز اشاره کرد و گفت: این هزینه‌ها برای کارآموزان مراکز آموزش دولتی به طور رایگان است.
وی توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اهتمام خود را برای ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز اشتغال جوانان به کار بسته و در تلاش است با هم‌افزایی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، متقاضیان اشتغال، مهارت‌های مورد نیاز صنایع را در محیط‌های کسب و کار واقعی کسب کرده و در همان محیط مشغول به کار شوند یا در بنگاه اقتصادی دیگر به فعالیت بپردازند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین با تأکید بر اهتمام ویژه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد به گسترش دیپلماسی مهارت، اذعان داشت: تقاضای نیروی کار ماهر در داخل و خارج از کشور زیاد شده است و بسیاری از کشورها، نظیر ارمنستان، تاجیکستان، آفریقای جنوبی و... به دنبال گسترش همکاری‌های آموزشی و اعزام نیروی کار ماهر به کشورشان هستند.
وی تصریح کرد: در نظـام نویـن آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سـعی شـده اســت، ارائه آموزش‌های مهارتی بــا هدایــت و به کارگیــری قابلیــت‌های بخــش خصوصــی بــا هــدف تربیت منابع انسانی ماهر به آموزشـگاه‌های فنـی و حرفـه‌ای آزاد محول شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی