اخبار استانی

بارش باران و برف در ۲۱استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان براثر بارش برف و باران هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه خبر داد.
این وضعیت جوی از روز دوشنبه (۲۲ اسفند) در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان تا روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان‌های بوشهر و اصفهان مورد انتظار است. همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ‌ دیگری نسبت به افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر ۱.۵ متر و در فراساحل ۱.۵ تا ۲ متر همراه با بارندگی هشدار داد. این وضعیت جوی از دوشنبه (۲۲ اسفند) تا اوایل وقت سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان مورد انتظار است. همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان ابری، وزش باد شدید در مناطق جنوب و غرب استان و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ اسفند) افزایش ابر و از روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) به‌تدریج کاهش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. 

 

رانش جاده ماسوله در پی بارش ۹۰ میلیمتری

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: بارش شدید باران در شهرستان فومن دو حادثه ایجاد کرده که شامل رانش جاده ماسوله و نشست پل ماکلوان است. امیر مرادی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی پنجشنبه، ۱۸ اسفند ماه، اظهار کرد: شاهد بارش ۹۰ میلیمتری در فومن بودیم. مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه پل ماکلوان در چند نقطه دچار خسارت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت خطرناک بوده و عبور وسایل نقلیه سنگین از جاده ماسوله و پل ماکلوان ممنوع است و تنها خودروهای سواری به صورت یکطرفه امکان عبور دارند. وی با بیان اینکه راهداران هم اکنون در حال عملیات بازسازی جاده و پل هستند، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده عملیات به اتمام می رسد تا در آستانه عید نوروز، مشکلی در تردد نداشته باشیم.

 

استان فارس میزبان وزیر بهداشت شد
 وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در سفر به استان فارس از امکانات بهداشتی - درمانی و طرح های نیمه تمام بیمارستانی در شهرستان زرین دشت بازدید کرد.
بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت امام موسی کاظم(ع) زرین دشت با اشاره به دو برنامه پیشین این سفر و نیازهای موجود در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت دبیران به ویژه در بخش زایشگاه، نسبت به رفع این موارد ابراز امیدواری کرد. او دستاورد بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهر پیر را نیز گسترش خدمات این مرکز با حمایت وزارت بهداشت و خیرین این منطقه عنوان کرد. دکتر عین اللهی همچنین در بازدید از بیمارستان حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت: با حمایت های نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت و خیرین شهرستان، این مرکز به تعداد موردنیاز بیماران، به دستگاه دیالیز تجهیز شده است. وزیر بهداشت اظهار کرد: برای تسریع در ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران، نیاز است بخش اورژانس بیمارستان حضرت امام موسی کاظم(ع) گسترش یابد.

 

ساماندهی ۱۵۰۰ مدرسه کانکسی تا پایان سال آتی
 رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ساماندهی ۱۵۰۰ مدرسه کانکسی در سطح کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد. حمیدرضا خان محمدی افزود: نباید توقع حذف مدارس کانکسی را داشته باشیم و با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز مناطق مختلف کشور می توان با استفاده از ظرفیت این نوع مدارس مانع ترک تحصیل دانش آموزان شد. خان محمدی که به یک سفر یک روزه به استان ایلام رفته بود از ضرورت اضافه شدن ۶۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی استان ایلام به خصوص در شهرستان‌های جنوب استان  خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی لازم این مهم تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

جستجو
آرشیو تاریخی