تدابیر شهرداری تهران برای تنظیم بازار در نوروز و رمضان

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تدابیر شهرداری تهران برای تنظیم بازار در نوروز و رمضان را تشریح کرد.
ایوب فصاحت در نشست خبری دیروز گفت: روزانه دو تا سه هزار تن محصول در میادین ما عرضه می‌شود و در سطح استان تهران نیز قریب به ۶۰ هزار نفر بهره‌بردار داریم و مجموعاً حدود ۱۱ هزار تن محصول توسط تأمین‌کنندگان ما تولید می‌شود. لذا باید مسیری را فراهم کنیم که برای عرضه این محصولات در میادین ما مسیر روشن و دقیقی وجود داشته باشد.
فصاحت ادامه داد: پس از واقعی‌سازی قیمت‌ها در پنج مورد کالای اساسی شاهد ۴۷ درصد افزایش و همچنین ۲۱ درصد افزایش در نوبت خریدها در سطح میادین بودیم و مجموعاً ۲۷ درصد از نظر وزنی افزایش عرضه کالاهای اساسی را داشتیم و بطور مجموع ۴۷ درصد کالاهای اساسی شاهد رشد بودند.
به گفته وی، در حوزه سیب‌زمینی، گوجه و پیاز برای تنظیم بازار فعالیت مهمی توسط ما صورت گرفت که اگر ورود ما نبود سفره مردم دچار آسیب جدی می‌شد. سه ماه در حوزه تنظیم بازار با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها اقدامات جدی توسط ما صورت گرفت. در گوشت گرم با توجه به بی‌نظمی‌هایی که در عرضه داشتیم اقدامات جدی انجام دادیم و نهایتاً در هر مکانی که دولت نیازمند کمک بود ورود قاطعی داشتیم.
فصاحت با تأکید بر اینکه تلاش ما در راستای تحقق تأمین منفعت شهروندان است، افزود: تلاش می‌کنیم به نفع سفره مردم و در جهت تنظیم بازار در محصولات اساسی در کشور اقدام کنیم. در حال حاضر میانگین قیمت محصولاتی که در میادین عرضه می‌شود با آنچه که قیمت در سطح بازار شهر است در مجموع ۳۹ درصد پایین‌تر است. این تفاوت قیمت در سبزیجات و صیفی‌جات ۳۸ درصد، در پروتئین ۶ تا ۳۱ درصد، میوه ۳۹ درصد، برنج داخلی با کیفیت ۱۸ درصد و در حبوبات نیز ۱۸ درصد پایین‌تر از میانگین سطح شهر است.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار کرد: فروش ویژه محصولات لبنی نیز در سال‌جاری توسط سازمان میادین با همکاری اتحادیه لبنیات محقق شد. با توجه به تلاطم‌های قیمت در حوزه لبنیات میزان مصرف لبنیات ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده بود که با تعامل اتحادیه لبنیات و در اختیار قرار دادن غرفه برای عرضه محصولات وضعیت بهتری را در سطح میادین رقم زدیم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در تشریح اقدامات این سازمان برای تأمین محصولات ویژه ایام پایانی سال نیز گفت: سیب و پرتقال و میوه شب عید با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی باید تأمین شود. به این ترتیب ۲۰۰۰ تن میوه با کیفیت برای این ایام تأمین شده که ۱۲۰۰ تن آن از روز شنبه پس از جلسه مشترک برای سردخانه ارسال می‌شود و ۸۰۰ تن نیز به عنوان ذخیره مدنظر قرار گرفته است. ما مبنا را قیمت فعلی بازار قرار دادیم که در حال حاضر پرتقال بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و سیب ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است. لذا تلاش برای تثبیت این قیمت و پس از آن عرضه ۱۰ درصد زیر این قیمت است.
میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰ یکسره فعال خواهند بود و در روز دوشنبه ۲۹ اسفند نیز از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۲۰ به صورت یکسره فعالیت خواهند داشت.
میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یکم و دوم فروردین ماه و همچنین روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل است.
میادین و بازارهای ۲۲ گانه شهرداری تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ به صورت نیمروز از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ فعال خواهند بود و از روز شنبه پنجم فروردین سال ۱۴۰۲ تا روز شنبه ۱۲ فروردین ماه کلیه میادین و بازارها از ساعت ۸ لغایت ۱۳:۳۰ به صورت یکسره فعالیت دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی