صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره تعداد یوزهای مشاهده شده در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال‌جاری، شش فرد یوز ماده با ۱۰ توله و دو فرد یوز نر ثبت کرده‌ایم.

 یاورعبیری، رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در اعتراض به تبدیل مدارس به خوابگاه‌های نوروزی گفت:‌ بومگردی‌ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند، به جای حمایت از آنها، مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران تجهیز می‌کنند.

عطاالله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: عملیات عمرانی و اجرایی طرح گردشگری محدوده ۲۲ هکتاری جزیره آشوراده به سبب نداشتن مجوزهای قانونی، تا زمان تحصیل مجوز متوقف شده است.

 رجـــــــــــــــــــــبعلــــی لباف‌خانیکی، پژوهشگر و باستان‌شناس خراسانی گفت: بنای نظامیه خرگرد نماد اعتبار و اهمیت خرگرد در دوران سلجوقی محسوب می‌شده و امکان حضور بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان آن عصر را در این منطقه فراهم می‌کرده است.

 علی بیت‌اللهی، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: نزدیک به ۴۹ درصد جمعیت کل کشور در معرض «فرونشست زمین» هستند و بیشترین خطر فرونشست متوجه استان های، خراسان رضوی و اصفهان است.

 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روستایی و مردم‌شناسی در ۴۴ روستای استان خبر داده و گفت: وجود دریاچه‌ها، آبشار، دشت‌های حاصل‌خیز، تالاب‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از درخت و گیاهان، در کنار روستاهای لرستان، ضرورت توجه به گردشگری روستایی در این منطقه را فراهم کرده است.

 مهدی خنجری، بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، در نامه‌ای هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار اعمال نظارت بیشتر بر فروش بلیت به نرخ‌های اعلامی شد.

 زهره شیرازی، مدیر پایگاه جهانی شهرسوخته از استمرار فعالیت‌های پژوهشی در محوطه جهانی شهرسوخته سیستان خبر داده و گفت: فصل بیستم فعالیت‌های پژوهشی در شهرسوخته سیستان از ابتدای اسفندماه امسال آغاز شده و پژوهشگران و باستان‌شناسان به سرپرستی سیدمنصور سیدسجادی در حال فعالیت هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی